اراک - خبرگزاری مهر: مدير کل راه‌آهن اراك از جابه‌جائي بيش از يك ميليون و 300 هزار مسافر در 11 ماهه سال 92 خبر داد و گفت: اين ميزان جابه‌جايي نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 5.6 درصدي را نشان مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلال الدين كوكنار افزود:   از اين تعداد، 702 هزار نفر مسافران خروجي از ايستگاه‌ها و 681 هزار  نفر مسافران ورودي به ايستگاه ها بوده‌اند.

وي در ادامه با اشاره به فرا رسيدن تعطيلات عيد نوروز و افزايش مسافرت هابا قطار گفت: تمهيدات لازم براي ارائه خدمات بهتر و ايجاد رفاه جهت هم وطنان گرامي انديشيده شده است.

وي در خصوص موضوع رسيدگي به شكايات احتمالي مسافران گفت: سامانه اطلاع رساني پاسخگويي به شکايات راه آهن جمهوري اسلامي ايران به عنوان مركز ارتباط مردمي در تمامي ساعات شبانه روز با خط ويژه تلفني 5149-021 در سراسر کشور پاسخگوي به سوالات مشتريان و هموطنان ارجمند خواهد بود.

مدير كل راه آهن افزود: طبق اطلاعيه راه آهن كشور، مسافران و متقاضيان گرامي مي توانند پس از تماس با شماره مذكور(5149-021) از خدماتي همچون برنامه حرکت قطار، خدمات تمامي شرکتهاي مسافري، مراکز فروش بليت و تعرفه و قوانين مربوط به آن از جمله استرداد بليت، صدور المثني، حمل خودرو و توشه و همچنين بليت بين المللي و اينترنتي، معرفي ايستگاه ها و ... بهره مند گردند.

وي افزود: همچنين متقاضيان  پس از ورود به سامانه خدمات تلفن گويا به منظور استفاده از خدمات اين سامانه از طريق اطلاعات گويا، فاکس، کارشناسان سامانه اقدام کنند.

گفتني است هموطنان و مسافران عزيزمي توانند با ارسال پيامک به شماره 5149-021 نسبت به گزارش مشکلات احتمالي در قطار به صورت آنلاين اقدام کرده تا متوليان سامانه در کوتاه ترين زمان ممکن اقدامات لازم در خصوص رفع مشکلات را صورت دهند.