ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری گفت: جنگل های هیرکانی شمال مادر جنگل‌های پهن برگ تابستانه جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی نوبخت شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت جنگل‌های استان، قدمت جنگل‌های هیرکانی را 60 میلیون سال قبل بیان کرد و گفت: جنگل های هیرکانی تاریخچه جنگل های جهان هستند و بازمانده از چهار دوره یخبندان هستند.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم جنگل ها را حفظ کنیم باید کاروی آن را بدانیم و اکنون بسیاری از خصوصیات جنگل را نمی‌دانیم.

نوبخت یادآور شد: به عنوان نمونه اگر یک اصله درخت راش قطع شود و وزنش 2.5 تن باشد، این درخت در طول حیاتش 12.5 میلیون متر مکعب اکسیژن و گاز را جذب کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری با اشاره به ارتقای فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی اظهار داشت: با آموزشها و برنامه های انجام شده، فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در جامعه ارتقاء یافته است.

نوبخت به اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با تخلفات افزود: نیازمند آن هستیم تا ابزارهای مورد نیاز با استانداردهای بین المللی تطبیق داشته باشد و به عنوان نمونه، به خودروهای کمک دار نیاز داریم.

وی افزود: برای بقای همه موجودات به منابع طبیعی نیاز داریم و با اطلاع رسانی هایی که صورت می گیرد، فرهنگ حراست از منابع طبیعی ارتقا یافته است.