محمد شمس لنگرودی و حافظ موسوی با انتشار دو کتاب با نام‌های «داستان چرخ» و «قصه پاییز و نهال هلو» برای مخاطبان کودک منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر انتشارات شهر قلم به تازگی دو کتاب «داستان چرخ» نوشته محمد شمس لنگرودی و «قصه پاییز و نهال هلو» اثر حافظ موسوی را برای مخاطبان کودک و نوجوان روانه بازار کتاب کرد.

محمدشمس لنگرودی که بیش از هر چیز او را با اشعارش برای بزرگسالان شناخته شده است با کتاب داستان چرخ اش به توصیه مثنوی مولوی زبان کودکی گشوده و وارد دنیای بچه‌ها شده است.

او در این کتاب کودکان را با این واقعیت مهم آشنا می‌کند که در یک مجموعه یا سیستم تمام اعضای مجموعه اهمیت دارند و اگر یکی از آنها نباشد یا نقصی پیدا کند کل مجموعه آسیب می‌بیند.

 او برای این منظور قطعات چرخ خیاطی را به حرف درآورده تا کودکان مفهوم مجموعه یا سیستم را در طی داستان دریابند.

 در پایان داستان نیز شعری از رادیوی خیاط شنیده می‌شود: ابر و باد ومه و خورشید و فلک درکارند، تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری. که نشان می دهد در هرمجموعه ای هدف و انگیزه ای نهفته است.

کتاب «قصه پاییز و نهال هلو» نیز دستانی است که در آن حافظ موسوی سعی کرده به کودکی که سرد و گرم روزگار را نچشیده بیاموزد که در پس هر غصه و اندوهی شادی و نشاطی خواهد بود، و می شود هر سختی را به آسانی و راحتی تبدیل کرد.

موسوی در قصه پاییز و نهال هلو تجربه زندگی بشری را به تصویرکشیده است و با بیانی شاعرانه قصه فصل‌ها را برای کودکان سراییده است.

در این داستان نهال هلویی که اولین سال زندگی اش را می‌گذراند با آمدن پاییز و ریختن برگهایش نگران و غمگین می‌شود. درخت گیلاس که چند سالی از عمرش میگذرد و تجربۀ زیادی دارد با دیدن ناراحتی نهال کوچک قصۀ  فصل‌ها را برایش می‌گوید و نشان می‌دهد که بهاری در پس زمستان سرد و بیرحم هست.