قهرمان تور دوچرخه‌سواری لانکاوی با بیان اینکه انگیزه‌های فراوانی برای بازگشت دوباه خود به جاده‌های آسیا داشت تاکید کرد: این قهرمانی که برای نخستین بار توسط یک رکابزن آسیایی کسب شد کار هم تیمی‌هایم بود.

میرصمد پورسیدی در گفتگو با مهر، در خصوص قهرمانی خود در رقابتهای تور دوچرخه سواری لانکاوی بیان کرد: این دوره از مسابقات به طول 1500 کیلومتر در 10 مرحله برگزار شد که پس از 19 سال برگزاری این تور به عنوان نخستین آسیایی توانستم به مقام قهرمانی دست پیدا کنم.

وی که بعد از دو سال دوری از میادین رسمی به عرصه دوچرخه‌سواری بازگشته بود تاکید کرد: من برای حضوری قدرتمند در مسابقات رسمی انگیزه‌های زیادی داشتم و تمرینات سختی را در سرمای تبریز انجام دادم که به خواست خدا و کمک هم تیمی‌هایم توانستم به این مهم دست پیدا کنم. البته چند ماه پیش نیز در تور چین هایلک قهرمان شده بودم و این بار هم در لانکاوی که معتبرین تور آسیا است پیراهن طلایی را بر تن کردم.

عضو تیم پتروشیمی تبریز در خصوص تمرینات دشواری که انجام داد، گفت: در این مدت انگیزه‌های فراوانی برای تمرین داشتم. من در مسابقات چین هم که قهرمان شدم در تمامی مراحل تست دوپینگ دادم که منفی بودند. بعضی از روزها من هشت ساعت در طول روز تمرین می‌کردم. در نظر داشته باشید که امسال سرمای بی‌سابقه‌ای را در تبریز شاهد بودیم با این حال تمرینات را ادامه دادم.

پورسیدی درباره حضور احتمالی خود در بازیهای آسیایی اینچئون تاکید کرد: اسم مرا هم برای این بازی‌ها رد کردند ولی همه چیز به کادر فنی تیم ملی بستگی دارد. اگر در تیم ملی باشم که با تمام وجود تمرین می‌کنم ولی اگر هم به این رقابتها اعزام نشوم که برای سایر ملی‌پوشان آرزوی موفقیت دارم.