مدیر شبکه تهران درباره نحوه مشارکت این شبکه با حامیان مالی و اینکه هرگز داستان‌ سریال‌ها را به خواسته حامیان مالی و مشارکت‌کننده‌ها عوض نکرده‌اند، توضیح داد.

سعید مقیسه مدیر شبکه تهران درباره افزایش توجه به کارهای مشارکتی در این شبکه در اثر مشکلات بودجه‌ای به خبرنگار مهر گفت: صدا و سیما همواره بخشی از هزینه برنامه‌هایش را به صورت مشارکتی تأمین می‌کند. برخی از این مشارکت‌ها از نهادهای دولتی است که اهداف مشترکی با آنها داریم و یکی از راهکارهای اجرایی نهاد مربوطه تبلیغ تلویزیونی است.

وی ادامه داد: برخی از مشارکت‌ها هم از سوی واحدهای کسب و کار خصوصی بوده که در دو قالب انجام می‌شود؛ اولی از طریق اداره کل بازرگانی و به صورت تبلیغ مستقیم انجام می‌شود و برخی هم به صورت تبلیغ درون‌برنامه‌ای صورت می‌گیرد و لزوما این مشارکت داستان را تغییر نمی‌دهد. مثلا در سریال‌های ما بالاخره باید ماشینی مورد استفاده قرار بگیرد، لباسی پوشیده شود یا تبلتی دست بازیگر باشد و در این زمینه‌ها می‌شود مشارکت پذیرفت.

مدیر شبکه تهران تأکید کرد: در این موارد ما به جای اینکه برند یک محصول را بپوشانیم آن را نشان می‌دهیم. این موضوع ربطی به بودجه سازمان ندارد و سازمان همواره برای اینکه صاحبان کالا سود ببرند با محاسبه هزینه مربوطه، غیر مستقیم محصولاتی را تبلیغ می‌کند.

مقیسه در ارزیابی عملکرد سال 92 این شبکه اظهار کرد: سال 92 سازمان صدا و سیما دچار مشکلات مالی بود اما اولا ما همکاران خوبی داریم که بسیاری از آنها همراهمان هستند. آنها در مشکلاتی که برای شبکه و سازمان به وجود می‌آید با ما همکاری می‌کنند و با تحمل بیشتر و امید به آینده تولیدات خود را دارند.

وی افزود: نکته بعدی هم اینکه این موضوع ممکن است در کیفیت بسیاری از برنامه‌ها اثر بگذارد. حتما پرداخت هزینه مناسب و کافی با کیفیت استاندارد برنامه‌ها ارتباط مستقیم دارد.

مدیر شبکه تهران در پایان یادآور شد: من فکر می‌کنم شبکه تهران به اهداف و محتوایی که قرار بوده به آن بپردازد تا حدودی در حد توان مالی، نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات موجود نائل شده است؛ اگرچه هیچوقت راضی نخواهیم شد و توقع بیشتری از عملکردمان در سال آینده خواهیم داشت.