سیدعلی احمدی که تأکید دارد در برنامه تازه‌اش می‌خواهد کلیشه‌های رایج برنامه سازی را بشکند، از حضور آدم‌های متفاوت جنگ در این ویژه برنامه نوروزی با نام «خط‌ها مقدمند» خبر داد.

سید علی احمدی درباره برنامه تازه خود که ویژه نوروز ساخته شده است به خبرنگار مهر گفت: این مستند گفتگومحور با اجرای رسالت بوذری روی آنتن می‌رود و با شکستن کلیشه‌های رایج برنامه‌سازی تلاش می‌کند مخاطب را در سفری دیگرگونه با خود همراه کند.

وی افزود: این مستند در هر قسمت قصه زندگی یک فرد را بازخوانی می‌کند، افرادی که دفاع مقدس و ماجراهای مرتبط با این دوره تاریخی وجه اشتراک آنها است.

این تهیه‌کننده یادآور شد: در این مستند از چهره‌ها و شخصیت‌های متفاوتی سراغ می‌گیریم؛ از فرماندهان دفاع مقدس گرفته تا افراد عادی که پای ثابت جبهه و جنگ و مقاومت در بحث آزادسازی خرمشهر و .. بوده‌اند.

رییس فرهنگسرای رسانه تأکید کرد: این برنامه با هدف تعمیق باورهای دفاع مقدس و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت  1 تا 15 فروردین سال 93 روی آنتن شبکه دو می‌رود.

احمدی ادامه داد: ضبط این مستند امروز در یادمان‌های اطراف آبادان و خرمشهر آغاز می‌شود و همه لوکیشن‌های ما در فضاهایی قرار دارند که مردم و زائرین مناطق جنگی در آنها تردد دارند.

ویژه برنامه «خط‌ها مقدمند» به تهیه کنندگی سید علی احمدی و کارگردانی محمد درخشان در 15 قسمت 20 دقیقه‌ای برای پخش از آنتن شبکه دو در نوروز تهیه می‌شود.