حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده مدیر گروه فرهنگنامه های قرآنی با بیان اینکه سال 92 سالی افتخارآمیز برای پژوهشگران گروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی بود، گزارشی از عملکرد این گروه در سال جاری ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده مدیر گروه فرهنگنامه های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این رابطه اظهارداشت: با فعالیت‌های خالصانه و مجدانه اعضای هیئت علمی و پژوهشگران در گروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی، چند اثر ارزشمند قرآنی در سال 1392 به جامعه قرآنی کشور عرضه شد. 
 
وی ادامه داد: با تصویب نهایی شورای پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پروژه «نقش سیاق در تفسیر قرآن و فقه» و پروژه «مفتاح الجامع فی مصطلاحات القرآن و مفاهیمه» در دو جلد رحلی منتشر گردید. 
 
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه ابراز داشت: پروژه‌های «فرهنگ‌نامه وجوه و نظائر قرآن» در دو جلد و «فرهنگ‌نامه تحلیل واژگان مشابه در قرآن» در یک جلد، «ترادف در قرآن»، جلد سومِ «مفتاح الجامع فی مصطلاحات القرآن و مفاهیمه» و جلد اول «فرهنگ‌ قرآن» از دیگر پروژه های این گروه بود که پس از  بازنگری و تأیید شورای پژوهشی پژوهشگاه، آماده نشر گردید.
 
مدیرگروه فرهنگ نامه های قرآنی اضافه کرد: در ادامه فعالیت‌های ارزشمند گروه، بازنگری چهار جلد از «فرهنگ قرآن» نیز به پایان رسیده و جهت تأیید نهایی به شورای پژوهشی مرکز فرهنگ و معارف ارسال گردید. همچنین پروژه «نقد و بررسی مبانی فخررازی در امامت حضرت علی (ع)» پس از بررسی ملاحظات ارزیاب پژوهشگاه، جهت تأیید نهایی در اختیار شورای نشر پژوهشگاه قرار گرفت.
 
وی افزود: گروه فرهنگ‌ناهه‌های قرآنی علاوه بر اجرای پروژه‌های یاد شده، با بهره‌گیری از توصیه‌های ارزشمند مقام معظم رهبری درباره ارائه مفاهیم کاربردی در آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) توانسته است با ارائه طرح «فرهنگ‌نامه سبک زندگی در آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)» به شورای پژوهشی پژوهشگاه، مجوز تدوین آن را با همکاری چند تن از فرهیختگان پژوهشکده‌های پژوهشگاه اخذ نماید که هم‌اکنون، مقدمات اجرای آن در حال انجام می‌باشد.