فومن - خبرگزاری مهر: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان فومن گفت: همسرداری حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای زنان مسلمان عالم است.

حجت الاسلام علیرضا ابراهیم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود:  شیوه رفتار با همسر برای یک زن به قدر مهم است که حضرت علی (ع) می فرماید " جهاد زن خوب شوهرداری کردن است".

وی تصریح کرد: فاطمه (س) با همه فضیلت، همسری نیکو و مطیع برای امیر مؤمنان علی(ع) بود.

رئیس تبلیغات اسلامی فومن گفت: سیره رفتار فاطمه (س) با فرزندان خود نیز سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان است.

وی افزود:  از نکات بارز حضرت زهرا (س) در تربیت فرزندان سبک عملی تشویق به عبادت برای آنان بود.

ابراهیم زاده اظهارداشت: ساده زیستی و پرهیز از تجمل از نکات بارز زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی اذعان داشت: مهریه کم، جهیزیه مختصر، اکتفا به غذای اندک و معاش کم، استفاده از حداقل امکانات برای زندگی و غیره از خصوصیات برجسته سیده زنان عالم است.

رئیس تبلیغات اسلامی فومن  گفت: از مهمترین و بارزترین قله های زندگی بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) دفاع از حریم ولایت امیرمومنان علی (ع) و خطبه فدکیه است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) نه یک شخصیت تاریخی که مشمول مرور زمان واقع شده بلکه یک سبک و شیوه زندگی کمال یافته اسلامی و راه منحصر بفردی برای کمال و تعالی بشریت است.

ابراهیم زاده اظهارداشت: گرچه حضرت فاطمه (س)  عمر کوتاهی داشت اما در همین عمر کوتاه آنچنان از ایشان رفتار، گفتار، سکنات و اقوال غنی و پرمغز و درس آموز نقل شده که یک الگوی کامل و بسیار روشن و پرتلألو برای زندگی بشری است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر ترویج فرهنگ زندگی اسلامی و پیاده کردن سبکی جدید بر مبنای آموزه های اسلامی در خانواده های ایرانی دارند و یکی از اساسی ترین عواملی که باید به وسیله آن سبک زندگی خود را اصلاح کنیم، الگو گیری از معصومین و ائمه اطهار(ع) است.