بوشهر - خبرگزاری مهر: قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران سال 93 اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن انصاری ظهر یکشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر اظهار داشت: امنیت بسیار خوبی را امروزه در ایران اسلامی شاهد هستیم که حاصل خون شهدای انقلاب است و باید تلاش کنیم تا شاخص‌ها و ارزش‌های امام خمینی(ره) و شهدا را برای نسل‌های مختلف تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه راه شهدا همان راه ولایت و امامان است، گفت: شهدا با تبعیت از امام خود به جهاد رفتند و باید راه شهدا را به خوبی بشناسیم و برای ترویج و نهادینه کردن آن تلاش کنیم تا شاهد تداوم و استمرار نظام اسلامی باشیم.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اضافه کرد: راه و تفکر شهید ظرفیت بسیار بالایی برای قدرت سازی و ایجاد قدرت نرم دارد و باید در این زمینه تلاش زیادی صورت بگیرد و همه ما به وظیفه خود عمل کنیم.

وی افزود: دولت و بنیاد شهید برنامه دارند که ماموریت افرادی که به صورت ماموریتی در بنیاد شهید مسئولیت دارند و کسانی نمی‌تواند جایگزین انها شود را تمدید کنند ولی در صورت وجود شخصی برای جایگزینی در همان دستگاه، فرد مامور به دستگاه خود باز می‌گردد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ماموریت اصلی بنیاد شهید است

انصاری با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ماموریت اصلی و اساسی بنیاد شهید و امورایثارگران است بیان داشت: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بر همین اساس به تصویب رسیده است.

وی از اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در سال 93 خبر داد و تصریح کرد: شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست رئیس جمهور و 18 نفر از مسئولان تشکیل می شود که سازمان بنیاد شهید متصدی دبیرخانه این شورا است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به روند انتخاب مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر اشاره کرد و گفت: سه گزینه برای مدیریت این نهاد در نظر گرفته شده بود و یکی از این گزینه‌ها انتخاب شد.

در این آئین ضمن تقدیر از تلاش‌های محمد حاجی‌زاده، حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری به‌عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر معارفه شد.