فرمانده ارتش لبنان بر ادامه جنگ با تروریسم و تروریستها تاکید کرد و از طرح فراگیری برای برقراری امنیت و ثبات در طرابلس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جان قهوجی خاطر نشان کرد جنگ علیه تروریسم و تروریستها ادامه دارد، زیرا تروریسم و تروریستها همه لبنانی ها را تهدید می کنند و هیچ فرقی میان آنها قائل نمی شوند.

فرمانده ارتش لبنان تصریح کرد در مقابل گروههای تروریستی و کسانی که تلاش کنند پناهگاه امنی برای آنها ایجاد کنند، مسامحه و کوتاهی نخواهیم کرد.

قهوجی که با روزنامه السفیر گفتگو می کرد، از اقدامات مرزی اخیر برای جلوگیری از حملات تروریستی به شهروندان لبنانی در مناطق مرزی یا داخل لبنان ابراز رضایت کرد و گفت هرگونه حمله به ارتش و دیگر دستگاههای امنیتی، حمله به آشتی ملی است و در نتیجه ارتش هرگز در مقابل تروریستها دسته بسته نخواهد ماند.

قهوجی بر اهمیت آماده باش نظامیان لبنانی تاکید کرد و تحکیم ثبات و امنیت را اولویت آنها اعلام کرد.وی خواستار استفاده لبنانی ها از فضای بین المللی و عربی حامی ثبات شد.

وی با تمجید از کمک سعودی به تجهیز ارتش لبنان تقدیر کرد که البته این کمک به عنوان پاداش مواضع ضد سوری فرانسه به این کشور اهدا شده تا سلاحهایی را که قادر به ایجاد بازدارندگی در مقابل رژیم صهیونیستی نباشد، در اختیار لبنان قرار دهد.

قهوجی همچنین خاطر نشان کرد ارتش هرگز در حمایت از مردم طرابلس تردیدی به خود راه نخواهد داد و طرح نظامی امنیتی فراگیری را آماده کرده است.