همدان - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: اقتصاد، ارزش‌ها و جهت خود را از فرهنگ متبوع خود می‌گیرد بنابراین تا فرهنگ مقاومتی نباشد، اقتصاد هم مقاومتی نخواهد شد پس اقتصاد و فرهنگ با هم یك رابطه‌ طولی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی ظهر چهارشنبه در بازدید از طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه همدان درخصوص نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" با بیان اینکه نخستین شرط حركت به سمت تولید ملی و اقتصاد مقاومتی داشتن روحیه‌ جهادی است، ادامه داد: روحیه‌ یك ملت، بیش از هر چیز دیگر به فرهنگ آن ملت باز می گردد.

وی با بیان اینکه اقتصاد در تبعیت از فرهنگ عمل می‌كند، اظهار داشت: اقتصاد، ارزش‌ها و جهت خود را از فرهنگ متبوع خود می‌گیرد بنابراین تا فرهنگ مقاومتی نباشد، اقتصاد هم مقاومتی نخواهد شد پس اقتصاد و فرهنگ با هم یك رابطه‌ طولی دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری در پیام آغاز سال جدید که فرمودند آن‌چه در سال جدید پیش رو داریم، عبارت است از اقتصادی که به کمک مسئولان و مردم شکوفایی پیدا کند و فرهنگی که با همت مسئولان و مردم بتواند سمت و سوی حرکت بزرگ کشور و ملت ما را معین کند، ادامه داد: در این راستا همه مسئولان و مردم جامعه باید تلاش کند.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی با بیان اینکه فرهنگ نیازهای فكری جامعه را تامین می‌كند، ابراز داشت: فرهنگ و اقتصاد دو مقوله به هم پیوسته و مرتبط با یکدیگر هستند که زیربنای توسعه جامعه به شمار می روند.

وی با بیان اینکه شايد متداول ترين نقش وقف را بتوان در رويکرد اقتصادي آن مشاهده کرد، افزود: وقف در جامعه اسلامي ثروت مادي جامعه را تعديل مي کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه یکی از کارکرد وقف در جامعه اسلامي کارکرد فرهنگي است که ابعاد فرهنگي وقف در جوامع اسلامي بسيار گسترده است، بیان کرد: نيات واقفان بسیار حايز اهميت و قابل تأمل است چرا که مصارف موقوفات در اکثر موارد برای رفع نيازهاي ضروري جامعه اعم از نيازهاي فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي بوده و مشکلي از مشکلات اساسي جامعه را حل می کند.

حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی با بیان اینکه سنت حسنه  وقف جوهره اصلی و اساسی اقتصاد و فرهنگ اسلامی است، عنوان کرد:  وقف در تنظیم امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش مهم و بسزایی دارد و در بعد فرهنگی وقف می‌تواند به ترویج فرهنگ دین، اشاعه ارزش‌های اهل بیت و ائمه اطهار(ع) کمک کند.