مشهد – خبرگزاری مهر: مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: بازخواني انديشه هاي مقام معظم رهبري درحوزه اقتصاد مقاومتي و فرهنگ برای مديران فرهنگي و اقتصادي کشور ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود مرویان حسینی صبح پنج شنبه در بازخوانی نقشه راه اقتدار ملی در بیانات رهبر انقلاب، بابیان اینکه استراتژی اصلی فرهنگ با این جمله رهبری که "ملت ایران باید خود راقوی کند" نشان داده شده است؛ تاکید کرد: قطب نمای سیاست ها و جهت گیری های اساسی کشور با بیانات مقام معظم رهبری به سوی اقتصاد و فرهنگ متوجه شد.

حجت الاسلام مرویان حسینی بیان کرد: نقشه راه همه دستگاه ها، سازمانها، مجموعه های دولتی و مردمی با دو عنصر "عزم ملی و مدیریت جهادی" دست یافتنی خواهد بود .

وی در ادامه با تاکید بر اینکه عزم ملی ، آهنگ عمومی کشور را در ابعاد گوناگون نشان می دهد گفت: همه ظرفیتهای قانونی، اجتماعی، اجرایی ، قضایی و حقوقی و بویژه بهره گیری از ظرفیت های عمومی و مردمی بخش خصوصی بایستی به اقتصاد مقاومتی و فرهنگ ایرانی، اسلامی خدمت دهند .

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اقتصاد مقاومتی در انديشه مقام معظم رهبري با الگوی متناسب با نیازهای کشور، درون زا، مردم بنیاد، دانش بنیان، عدالت محور و حلال مشکلات کنونی کشور معرفی شد.

وی با اشاره به ظرفیت های ممتاز کشور، دستیابی به این اقتصاد را ممکن و شدنی دانست و نیروی انسانی جوان، دانش آموخته، مجرب و ماهر و پر انگیزه ، منابع طبیعی بی نظیر، موقعیت جغرافیایی فوق العاده ، زیر ساخت نرم افزاری و سخت افزاری کشور را  از جمله این ظرفیت ها بر شمرد.

وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص الزامات اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی با حمایت مسئولان از تولید ملی، اهتمام صاحبان سرمایه و نیروی کار به فعالیت تولیدی، افزایش بهره وری و ترویج و خرید جنس داخلی توسط مردم در کشور محقق می شود.

حجت الاسلام مرویان همچنین با تاکید بر اهمیت فرهنگ در دیدگاههای مقام معظم رهبری در ترسیم نقشه راه کشور در سال 93 عنوان کرد: مهم تر از اقتصاد در نگاه دیده بان هوشمند جمهوری اسلامی، فرهنگ است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: فرهنگ در نگاه رهبري معظم آن هوایی است که همگان آن را تنفس می کنند؛ می تواند فرهنگ سالم باشد و می تواند نا سالم باشد.

وی همچنین تاکید کرد: قانون گرایی، تعاون اجتماعی، تشکیل خانواده و ازدواج، تعداد فرزندان با نمونه هایی از جهت گیری های فرهنگی است.

حجت الاسلام مرویان افزود: تمرکز دشمنان بر روی فرهنگ بیشتر از هر موضوعی  است؛ ایمان و باورهای مردم توسط دشمنان مورد هدف قرار گرفته است.

وی گفت:رهبري خواسته اند كه مسئولان فرهنگی باید با حساسیت و هوشیاری مراقب رخنه های فرهنگی باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه آزادی بدون ضابطه در هیچ کجای دنیا، معنی ندارد افزود: نمی توانیم  به بهانه آزادی، شاهد این باشیم کسانی تیشه به ریشه ایمان جوانان بزنند .

وی گفت: استقلال کشور، ضرورت های دینی و اخلاقی جامعه، خلقیات ایرانی و زبان فارسی، اعتماد به نفس ملی، اینها بخشی از خط قرمز های کشور ماست.

وی در ادامه تاکید کرد: در برابر اباحه گری و ترویج آن، لذت جویی و ارزش نمایی آن، احساس حقارت ملی و مردم، تردید در مسائل مهم مربوط به سرنوشت کشور، نمونه هایی است که تخریب کنندگان فرهنگ به آن اقدام می کنند.

وی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری وظایف دستگاه های رسمی فرهنگی کشورهم وظایف ایجابی و هم وظایف دفاعی دانست و تاکید کرد: نباید هراسید و در این راستا بایستی جوانان در تشکل های فرهنگی مردمی بطور جدی فعالیت های فرهنگی را برنامه ریزی و اجرا کنند.

حجت الاسلام مرویان حسینی همچنین افزود: بر اساس رهنمود رهبري انقلاب مراجع فرهنگی دینی علماء، اساتید، روشنفکران انقلابی، هنرمندان متعهد نیز باید نگاه نقادانه خود رانسبت به اوضاع فرهنگی کشور همچنان داشته باشند و تذکر دهند .

وی همچنین با تکیه بر فرمایشات رهبري انقلاب گفت: دلسوزان کشور با منطق محکم باید نقاط ضعف و منفی را به رخ مسئولین بکشانند.

وی با اشاره به این سخن رهبر مبنی براینکه واقعیتهای جامعه جهانی بر طبق خواسته و نیات آمریکا به پیش نمی رود تصریح کرد:اینک راه روشن است و رسالت مسئولین پیش روی همگان معلوم شده است .

حجت الاسلام مرویان حسینی گفت: فعالان فرهنگی برخورد می بالند که رهبر انقلاب دغدغه های فرهنگی در بالاترین سطح نظام اسلامی را درنقشه راه کشور تبیین کرده است.

وی گفت: مدیریت جهادی دوای درد، فعالان و دستگاه های فرهنگی، در دستیابی به آرمان بلند نظام در این سال می باشد .

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی همچنین ابراز امیدورای کرد که مردم و مسئولان کشور تاکیدات رهبری را مورد توجه جدي قرار داده و در راستای تحقق آن تلاش کنند و دیگران را نیز به تلاش وا دارند.