بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به شعار سال گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی اقتصاد کشور بدون توسعه فرهنگ دینی ناکارآمد بوده و مثمر ثمر نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به شعار" اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال انتخاب شده است، افزود: رهبری در سال های اخیر مسئله اقتصاد را به انحای مختلف در شعارهای سال مطرح کرده اند و این موضوع نشان می دهد بحث اقتصادی برای جامعه اهمیت فراوانی دارد.

به گفته وی بحث اقتصاد برای تمامی جوامع انسانی مهم است اما برای جامعه ای که به واسطه آرمان ها و عقاید  در معرض تهدیدهای مختلفی نیز قرار دارد اهمیت دوچندانی دارد.

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: اگر جامعه اسلامی از نظر اقتصادی قدرت یابد؛ وابستگی او به کشورهای دنیا کمتر می شود و در آن صورت قدرت های دنیا نمی توانند با زورگویی خواسته های خود را بر ملت تحمیل کنند.

وی با بیان این که دنیای امروز دنیایی مادی و مبتنی بر اصول سرمایه داری است، اظهار کرد: در این دنیا اگر در گوشه ای ملتی به پا خیزد و بخواهد که بر خلاف جریان موجود حرکت کند و دیگر کشورها را نیز با خود همراه کند؛ به یقین دنیای استکبار برای مقابله با آن ملت اقدام خواهد کرد.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: به همین دلیل است که در طول 34 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی، این نظام همواره از سوی دشمنان به روش های مختلف تهدید شده است.

به گفته نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی جنگ تحمیلی هشت ساله، ترورهای کور منافقین در ابتدای انقلاب، حمایت از گروهک های جدایی طلب، تحریم های اقتصادی، تهاجم فرهنگی و ... از جمله کارشکنی های غرب در برابر نظام جمهوری اسلامی در طول بیش از سه دهه گذشته بوده است.

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: در چنین شرایطی نظام جمهوری اسلامی چاره ای جز مقاومت در برابر این گونه کارشکنی های دشمنان ندارد و به فضل الهی با مقاومت ملت در برابر این گونه اقدامات دشمنان، نظام اسلامی در عرصه های مختلف به پیروزی رسیده است.

وی عنوان کرد: در زمینه اقتصادی نیز نظام اسلامی نیاز به مقاوم سازی دارد تا تکانه های دنیای امروزی نتواند بر روی آن تاثیر چندانی بگذارد.

خطیب موقت نماز جمعه بجنورد در ادامه به بحث فرهنگی که در شعار سال مطرح شده نیز پرداخت و اظهار کرد: فرهنگ از اقتصاد هم مهم تر است چرا که اگر فرهنگ دینی و اسلامی نداشته باشیم حتی اگر از لحاظ اقتصادی مقاوم شده باشیم؛ باز هم به جایی نمی رسیم.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی اقتصاد کشور بدون توسعه فرهنگی دینی ناکارآمد بوده و مثمر ثمر نخواهد بود.