قدس - خبرگزاری مهر: امام جمعه شهرستان قدس گفت: نامگذاری امسال بنام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری بهترین و زیباترین انتخاب بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابوالقاسم میراحمدی در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته شهرستان قدس با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا و تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: با توجه به تقارن عید نوروز و ایام فاطمیه مردم شهرستان قدس بویژه جوانان با حفظ حرمت حضرت فاطمه( س) نشان دادند که نسبت به ائمه اطهار معرفت دارند.

وی افزود: خوشبختانه شهرستان قدس در ایام پایانی سال گذشته و آغاز سال نو بسیار آرام بوده و کمترین مشکلات را داشته است، همیشه در این ایام بانکها با مشکل کمبود پول نقد روبرو هستند که امسال با تدبیر مسئولان این مشکل در شهرستان وجود نداشت.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسئله های ایام تعطیلات ایجاد و حفظ امنیت است که با توجه به زحمات شبانه روزی ماموران انتظامی و گشت های نامحسوس آنها در این خصوص کمترین مشکل بوجود آمد.

میراحمدی عنوان کرد: نامگذاری امسال بنام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری بهترین و زیباترین انتخاب بود، این مهم برای رفع مشکلات اقتصادی عزم ملی و مدیریت جهادی ضروری است زیرا دولت به تنهایی نمی توانند این مشکلات را حل کند.

وی اظهار داشت: همه مردم باید با عزم ملی در اقتصاد مقاومتی همکاری کنند و مدیران نیز باید همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس جهادی فعالیت کنند، همه مردم و مسئولان وظیفه دارند نظام و دولت را یاری کنند، باید با کاهش نرخ بیکاری، فساد رفع شود زیرا بیکاری موجب ایجاد فساد و مشکلات دیگر می شود، همه باید این شعار را در سال جدید سرلوحه عمل خود قرار دهند.

خطیب نماز جمعه شهرستان قدس گفت: روز 12 فروردین مصادف است با روز جمهوری اسلامی، روزی که ملت ایران با رای حداکثری خود به جمهوری اسلامی رای آری دادند و این روز را در تاریخ جاودانه کردند و این افتخاری است که این نظام  پس از 35 سال همچنان با افتخار و با شکوه به حیات خود ادامه می دهد و امروز جمهوری اسلامی در برابر ابرقدرتی همچون آمریکا ایستاده است و با امید خدا روزی می رسد که آمریکا در برابر ملت ایران زانو می زند و شکست خود را می پذیرد.

وی ادامه داد: روز 13 فروردین که روز طبیعت است همه مردم بر طبق سنت های گذشته از خانه ها خارج می شوند و به دامان طبیعت می روند اما از شما انتظار می رود که مراقب محیط زیست و مزارع مردم باشید و زباله ها را در طبیعت رها نکنید.