نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راستای طفره رفتن از تعهدات این رژیم پیشنهاد کرد که 430 اسیر فلسطینی در ازای تمدید مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین آزاد شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، پایگاه اسرائیلی "والا" اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد تمدید 6 ماهه مذاکرات سازش در ازای آزادی 430 اسیر فلسطینی را مطرح کرده است.

وی همچنین اعلام کرده است که هویت این اسرای فلسطینی را خود رژیم صهیونیستی تعیین خواهد کرد و تشکیلات خودگردان فلسطین در این زمینه نقشی نخواهد داشت.

این در حالی است که طبق توافقنامه آزادی اسرا و تعهدات رژیم صهیونیستی، مقامات تل آویو باید بدون هر گونه شرط و شروطی گروه چهارم از اسرای قدیمی فلسطین را در چارچوب این توافقنامه آزاد کنند.

مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی که از سپتامبر 2010 تا 2013 به دلیل شهرک سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین متوقف شده بود پس از 3 سال توقف با میانجیگری آمریکا از سر گرفته شد. این مذاکرات قرار است در ماه آوریل به پایان برسد و این در حالی است که تاکنون هیچ نتایجی در بر نداشته است و مقامات صهیونیست خواهان تمدید آن هستند.