وزیر آموزش و پرورش از عقد قراردادی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی پس از پایان تعطیلات نوروزی در جهت استفاده از ظرفیت خالی هتل ها و مراکز اقامتی در سایر ایام سال برای فرهنگیانِ بازنشسته با تخفیف ویژه، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر آموزش و پرورش، سیزدهم فروردین مصادف با روز طبیعت، با حضور در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، از فعالیت های این ستاد بازدید کرد و در جریان فعالیت های صورت گرفته، قرار گرفت.

در  این نشست، وزیر آموزش و پرورش به هم افزاییِ ایجاد شده در میان دستگاه ها در پی تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر پرداخت و گفت: گاهی یک به اضافه یک از دو قوی تر است. در سال های گذشته، هر دستگاهی جداگانه کار می کرد اما امسال، در مدیریت سفرهای نوروزی، هماهنگیِ خوبی رخ داده است. حتی من تقاضا می کنم تا آقای رحمانی موحد، نتیجه این عملکرد را به عنوان دستاورد مصوبه دولت، مکتوب کنند تا راهکار و راهنمای عملی برای سال های آینده باشد.

علی اصغر فانی به کمک 6 برابریِ این وزارتخانه به ستادهای استانی نسبت به سال گذشته، هم اشاره کرد و افزود: «همه تلاش ما این است که همکاران فرهنگی ما، برای اسکان و سفر، از رفاه نسبی بیشتری برخوردار باشند. در این راستا از 3 ماه قبل، برنامه ریزی ها انجام شد و همکاران ما از 28 اسفندماه، در ستادهای اسکان و مدارس مستقر شدند.

وی از عقد قراردادی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، پس از پایان تعطیلات نوروزی در جهت استفاده از ظرفیت خالیِ هتل ها و مراکز اقامتی در سایر ایام سال برای فرهنگیانِ بازنشسته با تخفیف ویژه، خبر داد و گفت: هدف، قدرشناسی از فرهنگیانی است که سال ها، به تربیت فرزندان این سرزمین پرداختند و حالا در ایام بازنشستگی، می توانند به استراحت بپردازند. چون این عزیزان، اصراری برای سفر در ایام نوروز ندارند، می توانیم از ظرفیت خالیِ مراکز اقامتی برای آنها استفاده کنیم.