ری - خبرگزاری مهر: شهردار منطقه 20 تهران از اجرای ده ها ویژه برنامه فرهنگی و مذهبی با محوریت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امامزاده ها، مساجد و مراکز فرهنگی این منطقه در ایام فاطمیه دوم و روز شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: از ساعات اولیه صبح هیئتهای عزاداری در حرم مطهر حضور یافتند.

منصور کتانباف در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز به مناسبت فرا رسیده ایام شهادت حضرت زهرا (س) از ساعات اولیه صبح تمامی هیئت های مذهبی شهرری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تجمع کردند و به عزاداری پرداختند.

وی افزود: در این زمینه مدیریت شهری منطقه 20 آمادگی لازم را برای میزبانی از هیئت های مذهبی و عزادار پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و امامزاده ها داشت و تمهیدات ترافیکی و امور شهری لازم را پیش بینی کرد.

این مسئول با اشاره به برقراری امنیت و ترافیک روان برای هیئت های عزادار و سوگواران حضرت فاطمه (س) عنوان کرد: ضلع شمال حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به تردد هیئت های سینه زنی اختصاص داشت و اعلام شد که شهروندانی که قصد زیارت این حرم شریف را دارند بهتر است از مسیرهای دیگری که به ضلع جنوب و شرق منتهی می شود استفاده کنند.

وی از استقرار عوامل امور شهری برای پاکسازی محیط و رفع سد معبرهای احتمالی در اطراف حرم و امامزاده ها و خدمات رسانی به عزاداران خبر داد.

کتانباف با اشاره به توزیع بسته های فرهنگی با محوریت حجاب و عفاف و آشنایی با شخصیت حضرت فاطمه(س) بین عزاداران و شهروندان اظهار داشت: برپایی مراسم های سخنرانی مذهبی همزمان با ایام فاطمیه دوم در مراکز فرهنگی، سراهای محله و مساجد از دیگر فعالیت هایی است که با هدف بزرگداشت ایام شهادت دخت پیامبر(ص) در محله ها در حال اجراست.