مانه و سملقان- خبرگزاری مهر: امام جمعه آشخانه گفت: یکی از مهمترین دلایل دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی پایبندی ملت ایران به اسلام و ارزش های اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان مانه و سملقان که در محل مسجد جامع شهر آشخانه برگزار شد، بعد از توصیه به تقوی الهی، به واکاوی دلایل دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهم ترین دلایل دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی، پایبندی این نظام به اسلام و ارزش های اسلامی است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: آمریکا از هیچ شاخصه ملت ایران به قدر مسلمان بودن و پایبندی به اسلام ناب محمدی ناراحت نیست او می خواهد شما از این پایبندی دست بردارید و این چنین سرافراز نباشید.

حجت الاسلام احمدزاده استقلال طلبی جمهوری اسلامی را یکی دیگر از دلایل دشمنی آمریکا با نظام اسلامی دانست و گفت: جمهوری اسلامی به دلیل استقلال طلبی و زیر بار زور نرفتن همواره مورد خشم قرار گرفته و دشمنی آمریکا و استکبار جهانی با ایران اسلامی نیز به خاطر همین حرکت قدرتمندانه مردمی است.

به گفته وی ایمان مردم، علاقه آنها به استقلال و اطمینان به نفس آنها به ضرر مستکبران است چرا که آنها می خواهند کشور ما را همیشه وابسته نگاه دارند و این ملت از نظر فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... محتاج آنها باشند.

خطیب نماز جمعه آشخانه عدالت طلبی و پیشرفت نظام اسلامی و آگاهی بخشی و موج بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب ایران را از دیگر دلایل دشمنی همیشگی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد.