پرافتخارترین کوهنورد تاریخ ورزش ایران از آمادگی خود برای فتح دو قله شیشا پانگما و لوتسه خبر داد و گفت: برای ثبت یک رکورد تاریخی آمادگی کامل دارم و امیدوارم با حمایت وزارت ورزش این کار را انجام دهم.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، عظیم قیچی ساز در این باره گفت: در آمادگی کامل برای ثبت رکورد تاریخی در کوهنوردی جهان هستم و برای صعود به عنوان اولین ایرانی به قله شیشا پانگما در تبت چین و لوتسه دومین قله مرتفع جهان انگیزه مضاعفی دارم و برای افزایش این انگیزه به کمک مالی نیاز دارم.

فاتح 12 قله بالای هشت هزار متر جهان در مدت 5 سال و 10 ماه افزود: پس از 10 سال کشور چین به کوهنوردان در سال 93 اجازه داده به قله شیشا پانگما در تبت چین صعود کنند و اگر امسال موفق به صعود نشوم ممکن است دیگر افتخار صعود به قله را نداشته باشم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 12 قله از 14 قله بالاي هشت هزار متر را فتح کرده‌ام و فقط قله‌هاي لوتسه و شیشاپانگوما باقی مانده که براي فتح این دو قله به مبلغی بالغ بر 50 هزار دلار نیاز دارم و مقداری از این مبلغ محقق شده ولی نیاز به حمایت وزیر ورزش و جوانان و فدراسیون کوهنوردی دارم.

قیچی‌ساز در ادامه تصریح کرد: تاکنون در جهان تنها 30 نفر توانسته‌اند 14 قله بالاي هشت هزار متر دنیا را فتح کنند و کمترین زمان براي فتح این 14 قله حدود هفت سال و نیم است و اگر مشکلات مالی من برطرف شود و در صورت موفقیت طی شش سال 14 قله بالاي هشت هزار متر جهان از سوي یک ایرانی فتح خواهد شد که افتخاري براي کشورمان خواهد بود.