رقابت‌هاي كشتي آزاد 2014 اروپا شب گذشته با قهرماني مقتدرانه تيم روسيه پايان يافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌هاي كشتي آزاد قهرماني اروپا طي چهار روز و همزمان با كشتي زنان برگزار شد كه در پايان تيم روسيه با كسب 4 مدال طلا و 68 امتياز عنوان قهرماني را از آن خود كرد.

پس از تيم روسيه تيم‌هاي آذربايجان و تركيه به ترتيب با كسب 47 و 40 امتياز مقام‌هاي دوم و سوم را از آن خود كردند. همچنين در كشتي زنان تيم روسيه با 65 امتياز قهرمان شد و تيم‌هاي بلغارستان و و اوكراين با كسب 45 و 41 امتياز به ترتيب دوم و سوم شدند.

در روز پاياني اين رقابت‌ها در وزن 70 كيلوگرم روسلان دبير گادجيف از آذربایجان با نتيجه 12 بر 2 از سد گريگور گريگوريان از ارمنستان گذشت و قهرمان شد. در وزن 86 كيلوگرم نيز عبدالرشيد سعد‌اله يف از روسیه با نتيجه 5 بر 2 مراد گايداروف بلاروسي را مغلوب كرد و به مقام نخست دست يافت.

بر این اساس رده‌بندي انفرادي اين رقابت‌ها به شرح زير است:

57 کیلوگرم: 1- ولادیمیر خینچگاشویلی (گرجستان) 2- گنادی تولبیا (موناکو) 3- گاریک بارسغیان (ارمنستان) و زهیر ال کواراک (فرانسه)
61 کیلوگرم: 1- حاجی علی یف (آذربایجان) 2- بخان گویگریف (روسیه) 3- آندری پرپلیتا (مولداوی) و واسیل شوپتار (اوکراین)
65 کیلوگرم: 1- ماگومد قربان علی یف (روسیه) 2- ثروت کوشکان (ترکیه) 3- کونستانتین خابالاشویلی (گرجستان) و بوریسلاو نواچکوف (بلغارستان)
70 کیلوگرم: 1- روسلان دبيرگادجيف (آذربايجان) 2- گريگور گريگوريان (ارمنستان) 3- ميروسلاو كايروف (بلغارستان) و ياكوب گور (تركيه)
74 کیلوگرم: 1- آنوار گدویف (روسیه) 2- جبرئیل حسن اف (آذربایجان) 3- کریستین برزوفسکی (لهستان) و سونر دمیرتاش (ترکیه)
86 کیلوگرم: 1- عبدالرشيد سعداله‌يف (روسيه)‌2- مراد گايداروف (بلاروس) 3- موسي مرتاز علي‌اف (ارمنستان) و استفان ورب (مجارستان)
97 کیلوگرم: 1- عبدالسلام گادیسوف (روسیه) 2- ختاگ گازیموف (آذربایجان) 3- ایوان یانکوفسکی (بلاروس) و نیکولای جبان (مولداوی)
125 کیلوگرم: 1- طاها آکگول (ترکیه) 2- آلن خوگائف (روسیه) 3- دانیل لیگتی (مجارستان) و الکساندر کوتسیانیسکی (اوکراین)

رقابت های کشتی  فرنگی قهرمانی بزرگسالان اروپا امروز و فردا (شنبه و يكشنبه) در شهر وانتای فنلاند برگزار می شود.