ایلام - خبرگزاری مهر: استاندار ایلام گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری در مرز مهران کاملا از توجیه فنی و اقتصادی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مروارید عصر شنبه در جلسه بررسی منطقه آزاد تجاری مهران اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی در مرز مهران اجرایی شده و منطقه آزاد تجاری نیز نیازمند مصوبه مجلس است که امیدواریم این مهم تحقق یابد.

وی بیان داشت: استان ایلام با داشتن 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق از ظرفیت خوبی جهت توسعه فعالیتهای اقتصادی برخوردار است.

وی اعلام کرد: منطقه ویژه اقتصادی در مرز مهران اجرایی شده و منطقه آزاد تجاری نیز نیازمند مصوبه مجلس است که امیدواریم این مهم تحقق یابد.

وی افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری در مرز مهران کاملا از توجیه فنی و اقتصادی برخوردار است چرا که مرز مهران یکی از استراتژیک ترین مرزها با کشور عراق است و از نظر استقبال تجار و مردم برای تردد از این مرز در وضعیت مناسبی برخوردار است و همچنین می توان با ایجاد صنایع تولیدی بازارهای منطقه را از این طریق در اختیار گرفت.

وی تاکید کرد: برای گسترش و توسعه مرز مهران باید تجار و بازرگانان را به منطقه جذب نمود و همکاری های لازم برای سرمایه گذاری و مشارکت بخش ‏خصوصی را در این ‏مرز افزایش داد و تاکنون نیز پایین آوردن هزینه های مختلف برای صادرکنندگان در این مرز صورت گرفته است.

این مسئول بیان داشت: مرز مهران با توجه به نزدیکی و امنیت مطلوب از ظرفیت خوبی برای توسعه صادرات برخوردار است و باید از این ظرفیت جهت توسعه همه جانبه استان استفاده کرد.