مشهد - خبرگزاری مهر: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: قدم نهادن در جبهه مبارزه علیه رسوخ فرهنگ بیگانه در میان کودکان و نوجوانان نیاز به یک فرهنگ سازی عمیق داشته و بدون امکانات نمی توان به توفیقات فرهنگی دست یافت.

راضیه باباخانی در گفتگو با خبرنگار مهر ابراز کرد: با نامگذاری سال جدید به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" کارشناسان کانون هم با نیاز سنجی در راستای آن در حال ارائه و بستن برنامه های فرهنگی برای کودکان هستند.

وی عنوان کرد: برای آنکه در حوزه کودکان موفق عمل کنیم نیاز داریم ابتدا در این حوزه با توجه به حساسیت خاصی که دارد نیاز سنجی های لازم را داشته و بعد به سراغ ارائه برنامه های فرهنگی برویم.

لزوم آشناسازی کودکان و نوجوانان با مدیریت جهادی در امر اقتصاد و فرهنگ

باباخانی بهترین زمان برای فرهنگ سازی را از دوران کودکی دانسته و اظهار کرد: باید از همین ابتدا کودکان و نوجوانان را با مدیریت جهادی در امر اقتصاد و فرهنگ آشنا کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد هم نیاز به فرهنگ سازی دارد، ادامه داد: اینکه بچه ها از همین سنین بتوانند این مسئله را درک و در راه آن در آینده قدم بردارند نیاز به برنامه ریزی ای دقیق و حساب شده دارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ابراز کرد: در مرحله اول باید برنامه های لازم با تبیین شعار سال انجام و با آموزش های لازم به مربیان و کارشناسان فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان، آنها را برای یک کار اجرایی و کاربردی آماده کرد.

وی کار در حوزه کودکان و نوجوانان را به عنوان سرمایه های آینده کشور کاری عمیق دانسته و گفت: در قالب چند جمله و شعار نمی تواند این کار را انجام داد و باید همانگونه که دشمن برای وارد کردن فرهنگ خود و تهاجم فرهنگی کاری عمیق و سرمایه گذاری ای سنگین داشته، ما نیز در این زمینه سرمایه گذاری های لازم را داشته باشیم.

باباخانی مقابله با تهاجم فرهنگی و قدم نهادن در جبهه مبارزه فرهنگی علیه رسوخ فرهنگ بیگانه در میان کودکان و نوجوانان را نیاز به یک فرهنگ سازی عمیق دانسته و افزود: باید با کار جدی سرمایه های آینده کشور را با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی آشنا کنیم.

با دست خالی نمی‌توان به توفیقات فرهنگی دست یافت

وی الگو سازی ایرانی اسلامی  برای کودکان را یکی از راه های مقابله با فرهنگ غرب دانسته و ابراز کرد: این امر نیاز به امکانات داشته و دست خالی و فقط با شعار نمی توان به توفیقات فرهنگی دست یافت.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ادامه داد: برای دست یابی به توفیقات فرهنگی در حوزه کودکان و نوجوان نیاز به وجود مربیان آگاه و دلسوز همراه با آموزش و فرهنگ سازی وجود دارد.

وی عنوان کرد: دولت مردان در حوزه فرهنگ سازی برای کودکان و نوجوانان باید امکانات مالی بیشتری در اختیار بگذارند چرا که این یک سرمایه گذاری برای آینده بوده و می توان با این کار به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه دست پیدا کرد.