همدان - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: ایام نوروز امسال برخورد ماموران راهور استان همدان با تخلفات حادثه ساز باعث کاهش تصادفات حادثه ساز در استان شد.

سرهنگ حسین طلایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فوت ناشی از سوانح رانندگی درون شهری در این استان در طرح نوروزی امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته  33 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان سوانح خسارتی و جرحی نیز در همین مدت زمان 14 درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته است، بیان داشت: دلیل عمده کاهش سوانح رانندگی درون شهری در طرح نوروزی امسال توجه رانندگان به هشدارهای انتظامی و حضور مستمر و برخورد ماموران راهور با تخلفات حادثه ساز بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان عنوان داشت: در ایام نوروز و در اجرای طرح نوروزی در استان همدان 61 تیم خودرویی و 36 تیم موتور سوار در شهر های استان همدان کنترل ترافیک و جاده ها را بر عهده داشتند.

طلایی با بیان اینکه 500 نفر از نیروهای راهنمایی و رانندگی استان همدان در ایام نوروز کنترل جاده ها را بر عهده داشتند، اظهار داشت: در اجرای طرح نوروزی در استان همدان 250 نقطه در استان توسط نیروهای پلیس کنترل شده است.

وی یکی از اقدامات پلیس در راستای فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، استفاده از همیاران پلیس در استان همدان عنوان کرد و ابراز داشت: دانش آموزانی که به عنوان همیار پلیس فعالیت می کنند علاوه بر آشنایی خودشان با قوانین راهنمایی و رانندگی این قوانین را به پدران و مادران خود نیز انتقال می دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان در پایان سخنانش گفت: در اجرای طرح نوروزی امسال 262 هزار همیار پلیس در استان همدان فعالیت می کردند.