اردبیل – خبرگزاری مهر: سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: اردبیل هجدهمین مقصد اصلی گردشگران در بین 550 شهر گردشگری کشور است.

قادر تقی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: براساس آمارگیری مرکز آمار ایران از گردشگران، اردبیل در رده هیجده و سرعین در رده بیستمین مقصد اصلی گردشگری در کشور شناخته شده است.

وی تصریح کرد: انتخاب دو شهر این استان به عنوان مقصد گردشگران در 550 شهر کشور نشان می دهد که اردبیل در زمینه گردشگری از ظرفیت بسیار بالایی برخودار بوده که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی نیز این دو شهر پذیرای بیشترین گردشگران ورودی به استان بودند، ادامه داد: البته به لحاظ ورود مسافران نوروزی مرکز استان بیشترین پذیرش را داشته، اما به لحاظ اسکان شهر سرعین در رتبه اول استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه سرعین بیشترین مراکز اقامتی استان را دارد، تصریح کرد: به دلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی و نیز آبگرم های معدنی بخش عمده ای از مسافران و گردشگران در این شهر اقامت می کنند.

تقی زاده با اشاره به لزوم توسعه گردشگری در این استان تاکید کرد که استان اردبیل جزو استان هایی است که می تواند به صورت چهار فصل گردشگرپذیر باشد که در این زمینه باید ضمن معرفی قابلیت ها سرمایه گذاری های مطلوبی نیز صورت گیرد.

وی ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به مناطق گردشگری را باعث رونق این بخش دانست و تاکید کرد: در این راستا امسال با تهیه پکیج های سرمایه گذاری در مناطق نمونه گردشگری استان، سرمایه گذاران را به این بخش سوق خواهیم داد.