تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴

شیراز - خبرگزاری مهر: استاندار فارس گفت: بزرگداشت سعدي بزرگداشت انسانيت، شعر و ادب ايران و شيراز است و به همين لحاظ امسال بايد برنامه هاي پر محتوا تري نسبت به سال گذشته در يادروز سعدي اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سيد محمد احمدي در جلسه برنامه ريزي  بزرگداشت يادروز سعدي با اشاره به  نامگذاري سال اقتصاد و فرهنگ از سوي رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: نام سعدي با نام فارس و شيراز  عجين شده و به همين دليل بايد تلاش كنيم تا با اجراي برنامه هاي فاخر ، شان و منزلت اين جايگاه را حفظ كنيم.

وی توجه به محتوا و كيفي سازي برنامه هاي بزرگداشت سعدي را از جمله اهداف  اصلي براي دست اندركاران اجرايي دانست و افزود: حضور شخصيت هاي برجسته علمي و ادبي در اين روز  ميتواند به غناي اين برنامه ها بيافزايد و اين حركت در نهايت بايد به افزايش سطح علمي و فرهنگي جامعه منجر شود.

احمدي با تاكيد بر لزوم گسترش آموزه هاي  ادبي و انساني سعدي در ميان اقشار مختلف جامعه گفت: با استخراج مباحث  فرهنگي  و ادبي از كتب سعدي ، مي توان فعاليت موثري در فرهنگ سازي انجام داد و در اين راستا فضاي مجازي فرصتي مناسب براي نشر اين فرهنگ است.

استاندار فارس افزود: براي توسعه فرهنگي و اجتماعي از هيچ  حمايت و كوششي دريغ نمي كنم و اميدوارم در اين زمينه همه دستگاههاي متولي برنامه هاي  موثري داشته باشند.

این جلسه با بررسي برنامه هاي پيشنهادي براي بزرگداشت روز سعدي  پايان يافت.