مسئولان هیات بسکتبال استان زنجان طی نامه‌ای به فدراسیون کناره‌گیری نماینده این استان از ادامه مسابقات لیگ برتر را اعلام کردند در حالیکه مسئولان سازمان لیگ در پاسخ به این نامه تاکید کردند که اساسنامه و قانون مسابقات اجازه انصراف در این مرحله از مسابقات را به هیچ تیمی نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه مرحله دوم پلی‌آف مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که از امروز دوشنبه آغاز می‌شود، بازیکنان تیم همیاری زنجان به دلیل دریافت نکردن بخش زیادی از قراردادهای خود دست به اعتصاب زدند و از حضور در تمرینات امتناع کردند. این در حالی است که عباس آقاکوچکی، سرمربی تیم همیاری مدعی است که طی روزها و هفته گذشته تماس‌های زیادی با مسئولان مختلف از باشگاه گرفته تا اداره کل ورزش و جوانان استان داشته اما موفق به برقراری ارتباط و گرفتن پاسخی شفاف نشده است.

همه اینها در حالی است که به گفته سخنگوی سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال، روز گذشته از سوی هیات بسکتبال استان زنجان نامه‌ای مبنی بر کناره‌گیری از مسابقات به فدراسیون ارسال شده است که البته مسئولان مربوطه در پاسخ به این نامه مخالفت خود را با استناد به قانون و اساسنامه موجود اعلام کرده‌اند.

حمید خمجانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: روز گذشته نامه‌ای به دست‌مان رسید مبنی بر اینکه نمی‌خواهیم به مسابقات بیائیم؛ این از نظر ما این یعنی انصراف از مسابقات در حالیکه طبق مصوبه شورای سیاست گذاری و آئین‌نامه مسابقات تمام تیم‌ها موظف هستند طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان مسابقات، دیدارهای خود را به موقع برگزار کنند.

وی ادامه داد: با استناد به همین قوانین خیلی سریع پاسخ نامه دریافت شده در اختیار هیات بسکتبال استان قرار دادیم و حتی رونوشت آن را به مسئولان باشگاه و اداره ورزش و جوانان استان هم فرستادیم.

سخنگوی سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال گفت: در هر صورت امروز تمام کادر داوری ما در محل دیدار همیاری با دانشگاه آزاد حاضر خواهند شد تا راس ساعت دیدار مورد نظر را آغاز کنند. اینکه بازیکنان همیاری در محل بازی حاضر شوند یا نه دست ما نیست اما به طور حتم اگر آنها از انجام بازی امتناع کنند طبق قانون و مقرات با مسئولان مربوطه برخورد خواهد شد.