مشهد - خبرگزاري مهر: عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد از برگزاري کنگره بين المللي تازه هاي گوارش و کبد کودکان درمانهاي نوين و چالش ها در مشهد خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، علي جعفري ظهر دوشنبه در نشست خبري در شهرك دانش و سلامت مشهد اظهار كرد: در اين کنگره علاوه بر متخصصان و صاحبنظران برجسته داخلي، اساتيد و پزشکاني از کشورهاي آمريکا، استراليا و نيوزيلند نيزسخنراني خواهند داشت.

وي افزود: اين تعداد مقاله در قالب 75  سخنراني و 75 پوستر در مدت زمان برگزاري کنگره که از 20 الي 22 فروردين به ميزباني دانشگاه علوم پزشکي مشهد برگزار مي شود ارائه مي شود.

عضو هيئت علمي گروه گوارش کودکان دانشگاه علوم پزشکي مشهد در خصوص موضوع سخنراني ميهمانان خارجي عنوان كرد:‌ در اين کنگره در زمينه بيماريهاي شايع گوارشي کودکان از جمله سلياک، اختلالات آلرژيک کودکان، فيبروز کيستيک و بيماريهاي التهابي روده سخنراني مي شود .

جعفري هدف از برگزاري اين کنگره را آشنايي با روشهاي نوين تشخيص و درمان بيماريهاي شايع در حوزه کبد و گوارش کودکان و بحث و تبادل نظر، جمع آوري اطلاعات جديد و روز جهان و بيان چالش ها و مشکلات پزشکان در زمينه درمان و تشخيص اين بيماريها برشمرد.

دبير علمي کنگره بين المللي تازه هاي گوارش و کبد کودکان درمانهاي نوين و چالش ها عنوان کرد:‌ اين کنگره در محورهاي تازه هاي بيماريهاي کبد کودکان، اصول تغذيه صحيح کودکان و بيماريهاي آنان، درمان هاي نوين در بيماريهاي گوارش کودکان، پروبيوتيک‌ها در درمان بيماريهاي گوارشي، معرفي موارد جالب، بلع جسم خارجي و مواد سوزاننده، مراقبتهاي پرستاري در بيماري گوارشي کودکان در مشهد برگزار مي شود .