ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، تجلیل از نوعروسانی که با 14 سکه و کمتر ازدواج کردند را از جمله برنامه های هفته زن در استان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرسم جمشیدی شامگاه دوشنبه در جلسه برنامه ریزی مراسم هفته زن افزود: در مراسم هفته زن از نوعروسانی که در سال قبل ازدواج کرده باشند و مهریه شان 14 سکه یا کمتر از آن باشد تقدیر می شود.

وی راه اندازی دبیرخانه جشنواره ملی فیلم زن را از دیگر برنامه برشمرد و گفت: این جشنواره با همکاری انجمن سینمای جوان اجرا می شود که در دومین روز هفته زن شروع بکار می کند.

وی ایجاد بازارچه دائمی زنان توانمند و سرپرست خانوار را از نیازمندیها در استان عنوان کرد و گفت: فرمانداریها در ایجاد این بازارچه کوتاهی نکنند.

وی با اظهار اینکه برای کاهش فقر و اسیبهای اجتماعی باید بانوان توانمندسازی شوند، اظهار داشت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا هر خانه تبدیل به یک کارخانه شود.

جمشیدی، همایش نقش زن در تحکیم خانواده، برگزاری همایش نقش متقابل حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، تجلیل از بانوان پیشکسوت ورزشی، بانوان نویسنده، زنان پیشکسوت سالمند را از جمله برنامه ها اعلام کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، گفت: همایش نقش زن در تحکیم بنیان خانواده، بازدید از مرکز ترک اعتیاد بانوان بابلسر، بازدید از نمایشگاه خوداشتغالی بانوان، همایش فاطمه اسوه نگین آفرینش و ... از دیگر برنامه های هفته زن در استان است.