رئیس فدراسیون اسکیت با بیان اینکه در سال جاری برنامه معمول این فدراسیون به اجرا در خواهد آمد تاکید کرد: امسال 3 برنامه مهم داریم که آنها را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

فریبا محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان مطلب فوق خاطر نشان کرد: امسال یکی از مهمترین برنامه های ما حضور در شانزدهمین دوره مسابقات آسیایی "رولر" اسکیت است که طی روز 28 شهریور تا 7 مهر ماه در شهر هاینینگ چین بر گزار می شود. در واقع این مسابقات شبیه بازیهای آسیایی است که رشته های مختلف اسکیت را شامل می شود.

وی افزود: در بخش ISE دوره مربیگری را برای نخستین بار قصد داریم کشور برگزار کنیم که اگر هماهنگی های لازم توسط شورای برون مرزی انجام گیرد و موضوع غیر منتظره ای پیش نیاید این دوره را در اردیبهشت ماه با حضور مدرس بین المللی برگزار خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون اسکیت با بیان اینکه برنامه این فدراسیون از جمله لیگها، برنامه های آموزشی و رقابتهای قهرمانی کشور برگزار خواهد شد تاکید کرد یکی از برنامه های مهم امسال ما به بخش تور گردشگری اسکیت باز می گردد در این یک و نیم سال اخیر حامیان مالی استانها تمایل داشتند که فقط برای استان خود سرمایه گذاری کنند و از آنجا که مسابقات جهانی و آسیایی در رشته اسکیت محدود است بسیاری از ورزشگاران فرصت حضور در آن را ندارند. در همین راستا با هماهنگی های لازم قصد داریم ورزشکاران را با حمایتهای همین اسپانسرها به رقابتهای بین المللی اعزام کنیم که بازتاب آن برای خود فدراسیون نیز خوب خواهد بود.

محمدیان در خصوص عدم حضور اسکیت در بازی های آسیایی 2014 اینچئون شورای المپیک آسیا به طور معمول از ورزشهایی که استقبال زیادی برخوردار باشد در بازیهای آسیایی بهره می گیرد و از آنجا که در دوره قبل تنها 7 کشور از این رشته استقبال کردند در اینچئون رقابتهای اسکیت برگزار نمی شود با این حال ما به دنبال رایزنی با سایر کشورها هستیم تا این رشته را برای ادوار بعدی در فهرست بازیهای آسیایی قرار دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد اسکیت در سال 92 راضی بودید تصریح کرد: ما در سال 92 بحرانهای متعددی داشتیم که آنها را پشت سر گذاشتیم البته من هیچ وقت از وضع موجود راضی نیستم چرا که اگر راضی باشم نمی توانم برای بهتر شدن برنامه ریزی کنم سال گذشته ما برنامه های خود را به هر نحوی بود به انجام رساندیم تنها در اعزام به مسابقات جهانی بلژیک با مشکل غیر منتظره عدم صدور روادید برای اعضای تیم ایران مواجه شدیم که در این باره هیچ کس قصوری نکرد با این حال از انجام سایر برنامه ها راضی بودیم.