رشت - خبرگزاری مهر: مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: این مدیریت به عنوان متولی بخش عمده فعالیت کشاورزان و روستائیان استان در قالب تشکلها و تعاونی های روستایی مسئولیت حمایت، هدایت و نظارت این شبکه گسترده مردمی را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  مهرزاد عبداله زاده افزود: تعاون روستایی همچنین اتحادیه های بزرگی از قبیل اتحادیه شرکتهای تعاونی دامداران، مرغداران و زنبورداران و تعاونی های تولید کشاورزی و بصورت انحصاری در کشور اتحادیه تعاونی های کشاورزی چایکاران غنچه های طلایی شمال را با 42 شرکت تعاونی و بیش از 39 هزار چایکار عضو به عنوان یکی از مهمترین اتحادیه های تخصصی بخش کشاورزی را زیر پوشش دارد.

وی تاکید کرد: به دلیل مسئولیت ذاتی باید این تشکل ها را  مورد حمایت قرار داده و نسبت به رفع مشکلات آنان تلاش کند.

مدیر تعاون روستایی گیلان به صنعت چای اشاره کرد و گفت: درحال حاضر اين صنعت بدليل عدم حمايت قاطع دستخوش بي مهري قرارگرفته كه بدون حمايت و كمك مسئولان كشوري و استاني درتامين خواسته هاي به حق چايكاران بيم آن مي رود بدليل ارزش بالاي اراضي استان در مقايسه با سايراستان ها و نزديكي روستا ها به مراكز شهري، بزودي باغات چاي از سوی دلالان و انبوه سازان تبديل به ساختمان هاي مسكوني و تجاري شود.

وی ادامه داد: با این حرکت علاوه بر اينكه قشر عظيمي از جامعه كشاورزي و روستاي استان هاي شمال كشور به جرگه بيكاران افزوده و خسارت جبران ناپذيري به صنعت چاي كشور وارد خواهد شد.