هیئت امنای بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان پس از گذشت سه ماه از اعلام کناره‌گیری محمد حسنی مدیرعامل آن، در نشست خود با این استعفا موافقت کرد. همچنین با تصویب هیئت امنا، نام این بنیاد به «بنیاد شعر و ادبیات داستانی» تغییر یافت.

محمد حسنی که آذرماه سال 92 از مسئولیت مدیرعاملی بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان کناره‌گیری کرده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری جلسه هیئت امنای این بنیاد در روز 19 اسفند 92 خبر داد و فضای کلی این جلسه را بسیار مثبت خواند و گفت: در این جلسه که اعضای جدید هیئت امنا هم در آن حضور داشتند، ابتدا بنده گزارشی مختصر از فعالیت‌های بنیاد در 2 سال گذشته ارائه کردم و همچنین به چالش‌ها و موانع پیش روی آن پرداختم.

وی افزود: در این جلسه که برگزاری آن با هدف ایجاد هماهنگی بین تمامی اعضای هیئت امنا، کاملاً ضروری بود، بحث‌های بسیار خوبی از طرف هر یک از اعضا مطرح شد. از جمله این موارد اضافه شدن مقوله «شعر» به فعالیت‌های بنیاد بود که بر همین اساس نام بنیاد ادبیات داستانی به «بنیاد شعر و ادبیات داستانی» تغییر یافت و به تصویب هیئت امنا رسید.

حسنی اضافه کرد: در این جلسه همچنین اساسنامه جدید بنیاد که موضوع شعر هم در آن دیده شده بود و به تبع آن ماموریت‌های جدیدی هم برای بنیاد با شاکله‌ای تعریف شده بود، پس از بحث و بررسی و بدون تغییر به تصویب هیئت امنا رسید.

مدیرعامل مستعفی بنیاد ادبیات داستانی همچنین گفت: در نهایت در این جلسه، موضوع استعفای بنده هم مطرح شد و اعضای محترم هیئت امنا با نهایت سعه صدر، با این درخواست بنده موافقت کردند و این مسئولیت را از دوش من برداشتند.

وی درباره اینکه آیا هیئت مدیره جدیدی هم برای بنیاد معرفی شده‌اند و اینکه مدیرعامل جدید آن کی انتخاب خواهد شد؟ گفت: خیر، در این جلسه بحثی درباره انتخاب افراد نشد و قرار شد در این باره مشورت شود. به هر حال من هم از همان روز جلسه هیئت امنا، چشمم به در است که در شرایط جدید و در سرآغاز بهار، مدیران تازه بنیاد شعر و ادبیات داستانی معرفی شوند تا امکان برنامه‌ریزی برای آنها به وجود آید. اما این موضوع در حیطه اختیارات معاون فرهنگی وزیر ارشاد است که ریاست هیئت امنای بنیاد را بر عهده دارد.