کرج - خبرگزاری مهر: دبیر عالی شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب فرصت های "برد - برد" البرز در کشور قابل توجه است و البرز قابلیت تبدیل شدن به پایگاه سرمایه گذاری کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور پیش از ظهر شنبه با استاندار البرز و برخی دیگر از مدیران ارشد دیدار کرد.

سید حسین شاهمرادی با بیان این مطلب افزود: موضوع جذب سرمایه گذاران در حوزه فرهنگی و در قالب فراخوان فرصت های برد برد البرز از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است و این نشان از وضعیت مطلوب استان البرز در حوزه شورای فرهنگ عمومی است.

شاهمرادی در ادامه تصریح کرد: وضعیت ظرفیت های فرهنگی استان مطلوب است و خروجی شورای فرهنگ عمومی با ارزیابی مطلوبی مواجه است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح سرمایه گذاری بخش خصوص در قالب فرصت های "برد - برد" البرز از اهمیت ویژه ای در کشور برخوردار است و این نوید بخش تبدیل شدن البرز به پایگاه سرمایه گذاری در کشور است.

مشکل برخی از پروژه ها در کشور لحاظ نکردن پیوست های فرهنگی است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: برخی از طرح ها و پروژه های عظیم در کشور که با مشکلات عدیده ای رو به رو شده اند به علت عدم در نظر گرفتن پیوست فرهنگی است و در این زمینه باید پیوست های فرهنگی رعایت شود.

در ادامه سید طاهر طاهری استاندار البرز با بیان این مطلب افزود: سیاست کلی استان در شروع پروژه های مختلف مد نظر قرار دادن پیوست فرهنگی و زیست محیطی است و  هیچ طرحی در استان البرز بدون بررسی پیوست فرهنگی اجرا نخواهد شد.

در ادامه سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل اداره کل ارشاد اسلامی البرز با بیان این مطلب گفت: با رویکرد در نظر گرفتن پیوست های فرهنگی در اجرای پروژه ها در استان به نظر می رسد میانبری در عقب ماندگی های فرهنگی این استان دیگر وجود نداشته باشد.

گفتنی است؛ استاندار البرز گزارشی از اقدامات شورای فرهنگ عمومی استان در این دیدار ارائه کرد و یکی از مبحث های مهم در این دیدار ضرورت جذب سرمایه گذاران برای توسعه زیرساخت های فرهنگی در فراخوان فرصت های برد برد البرز بود.