مجری و کارشناس برنامه «چراغ» رادیو تهران از حضور منوچهر صهبایی در برنامه امشب و اینکه در این برنامه قرارست درباره موسیقی و راهکارهای صهبایی برای ارکستر سمفونیک تهران سوال شود، خبر داد.

رضا مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور منوچهر صهبایی رهبر جدید ارکستر سمفونیک تهران در برنامه رادیویی «چراغ» گفت: برنامه زنده «چراغ» هر هفته شنبه ها ساعت 21 الی 23:30 از رادیو تهران پخش می شود و در هر قسمت از آن ما به سراغ یکی از موسیقیدان‌ها رفته و درباره موضوعات موسیقی صحبت می کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در این یکی، دو ماهه آینده قرار است با توجه به شعار امسال با عنوان «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» درباره ارتباط موسیقی با اقتصاد و فرهنگ نیز گفتگو شود و امشب 23 فروردین به سراغ منوچهر صهبایی خواهیم رفت.

مجری و کارشناس برنامه رادیویی «چراغ» با اشاره به اینکه منوچهر صهبایی از سال 86 تا 88 مدیریت ارکستر سمفونیک را بر عهده داشته است، بیان کرد: در این گفتگوی دو ساعته از اینکه چرا صهبایی در آن سال ها ارکستر سمفونیک را ترک کرده است و همچنین علت حضور دوباره وی در ارکستر سمفونیک سوال خواهد شد. علاوه بر این درباره جایگاه و موقعیت موسیقی کلاسیک در ایران و حوزه موسیقی در 80 سال گذشته و همچنین دوره رهبری فرهاد مشکات در ارکستر سمفونیک و نوازندگان خارجی صحبت خواهد شد که برخی افراد از آن دوره‌ها بسیار مثبت یاد می‌کنند. موضوع دیگر مورد بررسی در این برنامه راهکارهای منوچهر صهبایی برای ارکستر سمفونیک تهران پس از توقفی است که در این مدت برایش پیش آمده بود.

مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: این برنامه به صورت آنلاین روی خط می رود و مخاطبان می توانند در طول پخش برنامه سوالات خود را از منوچهر صهبایی بپرسند.

این برنامه هر شنبه شب ساعت 21 روی موج اف ام ردیف 98 پخش می شود.