بجنورد - خبرگزاري مهر: عضو مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر انصراف افراد داراي توان مالي از دريافت يارانه گفت: انصراف متمكنين از دريافت يارانه زمينه رفع مشكلات كشور را فراهم مي كند و به همين دليل انصراف افراد توانمند از يارانه، حكم شرعي و عقلي است.

به گزارش خبرگزاري مهر، آيت الله حبيب الله مهمان نواز بر انصراف افراد توانمند از دريافت يارانه در مرحله دوم اجراي قانون هدفمندي يارانه ها تأكيد كرد.

وي انصراف متمكنين از دريافت يارانه را نوعي ايثار و از خودگذشتگي دانست و اظهار كرد كه اين اقدام در قالب سفارش ديني ايثار قابل معني است.

به گفته امام جمعه سابق بجنورد در دين مبين اسلام سفارش هاي مؤكدي براي مقدم شمردن مستمندان و نيازمندان بر خود شده و در زمينه دريافت يارانه ها نيز خانواده هاي داراي توان مالي بايد به اين آموزه اسلامي توجه كنند.

در روزهاي اخير مراجع آيات عظام از جمله آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله علوی گرگانی و ... نيز در استفتائاتی نسبت به انصراف افراد بی‌نیاز‌ از دريافت يارانه تأکید کرده بودند و آيت الله مهمان نواز هم با اشاره به اين نظر مراجع عظام، عنوان كرد كه افراد متمكن با انصراف از دريافت يارانه بايد دولت را در توسعه كشور و تأمين نياز مستمندان ياري كنند.

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبري گفت كه انصراف افراد داراي توان مالي از دريافت يارانه علاوه بر اين كه توصيه اسلامي است؛ زمينه ساز رفع مشكلات كشور نيز مي شود و به همين دليل نيز حكمي شرعي و عقلي به شمار مي رود.

آيت الله مهمان نواز اظهار داشت: در پي افزايش كارشكني و دشمني هاي مستكبران با نظام مقدس اسلامي در سال هاي اخير، توان مالي كشور محدود شده و بر اين اساس بايد به گونه اي رفتار كرد كه دولت بتواند اين اعتبارات را علاوه بر اين كه براي خانواده هاي مستمند و فاقد درآمد كافي هزينه مي كند؛ از محل آن براي توسعه بيشتر كشور نيز تلاش كند.

گفتني است، ديروز هم حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خطبه های نماز جمعه بجنورد با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها از متمکنین و افرادی که به گفته او چرخ زندگی آنها بدون دریافت یارانه می چرخد؛ خواست تا با انصراف از دریافت یارانه، دولت را در رفع مشکلات کشور یاری کنند.

ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها از صبح چهارشنبه بيستم فروردين در سراسر کشور آغاز شده و تا پایان اين ماه ادامه دارد.

همزمان با آغاز ثبت نام مرحله دوم هدفمندي يارانه ها و تأكيد متوليان مبني بر انصراف افراد غيرنيازمند از دريافت يارانه، در استان خراسان شمالي كمپيني با عنوان"نه به يارانه" تشكيل شد و در گام نخست؛ استاندار، معاونان، مشاوران، مدیران کل استانداری و فرمانداران شهرستانهای اين استان به منظور برخورداري اقشار نيازمند، از دريافت يارانه اعلام انصراف كردند.

همچنين در چند روز اخير نمايندگان مجلس، مديران قضايي، جامعه پزشكان، بازرگانان و ديگر اقشار داراي توان مالي در استان خراسان شمالي به كمپين مذكور پيوستند.

خراسان شمالي در شمال شرق كشور 867 هزار نفر جمعيت دارد كه در مرحله نخست اجراي قانون هدفمندي يارانه ها تقريبا تمامي آنها، يارانه دريافت مي كردند.