قزوین- خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: استادان به عنوان فرمانده و دانشجویان همانند افسران در نبرد با دشمنان در جنگ نرم نقش تاثیرگذاری دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز وفات ام البنیین، مراسم اولین سالگرد خاکسپاری دو تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس، روز یکشنبه با حضور سردار آبنوش فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، حجت الاسلام حیدری نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان برگزار شد.

سردار سالار آبنوش در این مراسم به جایگاه ام البنیین مادر حضرت ابوالفضل(ع) اشاره کرد و اظهارداشت: دشمن از اعتقادات دینی، اشک‌ها و فریادهای حسینی و خون حسینی ما هراس دارد و در دلهای آنها همیشه  رعب و وحشت بوده و سعی می کنند با نقشه هایی مردم ایران را از اعتقادات و اصول دینی دور کنند که دانشگاهیان می توانند با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بهترین رویارویی با دشمن در جنگ نرم را داشته باشند.

وی افزود: پیروی از منویات مقام معظم رهبری در همه شرایط ضروری است و استادان دانشگاه به عنوان فرماندهان جنگ نرم و دانشجویان مانند افسران این میدان نبرد نقش موثری دارند.

فرمانده سپاه استان قزوین، به دلاوری‌های شهدای انقلاب در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و یادآورشد: دشمنان قسم خورده نظام به دنبال بی هویت کردن ارزشهای ما هشتند و تلاش می کنند به کشور آسیب بزنند لذا همه باید در راستای حفظ صیانت از ارزشها با لبیک گفتن به دستورات مقام معظم رهبری به عنوان پرچم دار این انقلاب گام برداریم.

در این مراسم بهرام زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان، آرام گرفتن دو کبوتر خونین بال دوران دفاع مقدس در این دانشگاه را نعمتی بزرگ دانست و اظهار داشت: خاکسپاری شهدای گمنام در این محیط علمی علاوه بر آثار معنوی، روح اعتماد بنفس، خودباوری، حفظ ارزشهای مقدس، استقلال و عزت دینی را در دانشجویان افزایش می‌دهد.

وی افزود: تدفین شهدای گمنام در دانشگاه می تواند درس بزرگی برای دانشجویان و جویندگان علم باشد و دانشجویان باید با الگو قرار دادن راه و عزم شهدا در راستای کسب علم و دانش و با جدیت تمام در زمینه علم آموزی تلاش کنند.

در ادامه مراسم شرکت کنندگان پس از روایت راوی یادگار دفاع مقدس از دوران جنگ، با حضور در جوار شهدای گمنام  پس از مداحی و قرائت زیارت نامه شهدا ، مزار شهدا را گلباران کردند.