رئیس فدراسیون تنیس روی میز با تاکید بر اینکه اردوی آماده‌سازی مجارستان می‌تواند تاثیر لازم بر آماده‌سازی بازیکنان تیم ملی را داشته باشد، گفت: طبق اهداف تعیین شده تیم ملی می‌تواند در مسابقات جهانی چند پله صعود کند اما شاید بر خلاف آنچه در نظر داشتیم، نتوانیم وارد دسته یک جهانی شویم. وی همچنین تاکید کرد که اعزام تیم ملی بانوان به مجارستان در برنامه آماده‌سازی این تیم نبود.

محمد زارع‌پور با اشاره به اعزام شنبه شب ترکیب چهار نفره تیم ملی تنیس روی میز به اردوی مجارستان جهت آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به خبرنگار مهر گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ملی‌پوشان طی این اردو که تا دوم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، تمرین مشترک با تیم میزبان (مجارستان) و همچنین صربستان خواهند داشت. سپس به ایران باز می‌گردند تا چهارم اردیبهشت عازم محل برگزاری مسابقات جهانی در ژاپن شوند.

وی در مورد اینکه "این تنها اردویی است که ملی‌پوشان تنیس روی میز برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به طور مستقل در آن حضور پیدا می‌کنند. آیا تنها حضور در یک مرحله اردو می‌تواند برای تیم ملی در رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده مثمر ثمر باشد"؟، توضیح داد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز خاطرنشان کرد: بازیکنان تیم ملی تا بیستم اسفندماه درگیر مسابقات لیگ بودند و در واقع به واسطه حضور در این رقابت‌ها تمرین هم داشتند. 26 اسفندماه هم زمان اعزام نیما عالمیان به کاپ آسیا بود به همین دلیل اردویی که قرار بود از 23 اسفندماه داشته باشیم را لغو کردیم با این حال ملی‌پوشان تا پیش از اعزام به مجارستان، دور از تمرین نبودند.

زارع‌پور ادامه داد: طی این مدت بازیکنان تیم ملی بر اساس برنامه‌های ارائه شده توسط سرمربی تیم پیگیر تمرینات شخصی و اختصاصی خود بودند. در واقع آنها با آمادگی به نسبت خوبی به مجارستان اعزام شدند ضمن اینکه در این کشور علاوه بر تیم میزبان با بازیکنان صربستان هم تمرین و بازی خواهند داشت. مجارستان و صربستان از تیم‌های حاضر در دسته یک جهانی هستند که اردوی مشترک با آنها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در روند آماده‌سازی تیم داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه نوشاد و نیما عالمیان همراه با پوریا عمرانی و افشین نوروزی ترکیب تیم اعزامی به اردوی مجارستان و مسابقات قهرمانی جهان را تشکیل می‌دهند، گفت: این ترکیب از سال 2011 در کنار هم قرار دارد و به همین دلیل هماهنگی خوبی میان آنها ایجاد شده است. ما تیم جوانی داریم که شاید باتجربه‌ترین آنها نوشاد و افشین باشند، البته در نظر داریم که نیما هم در رده دوم رنکینگ بهترین‌ها (در میان ایرنی‌ها) قرار دارد، ضمن اینکه در مجموع بازیکنان ما به خصوص با توجه به رنکینگ اخیری که اعلام شده از نظر روحی اوضاع خیلی خوبی دارند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با تاکید بر اینکه با در نظر گرفتن همه شرایط احتمال زیاد می‌دهد که ملی‌پوشان بتوانند نمایش خوبی در مسابقات قهرمانی جهان داشته باشند به دیگر پرسش‌های خبرنگار مهر پاسخ داد.

"تیم ملی تنیس روی میز در حال حاضر با امتیاز مشترک با بلژیک در دسته دوم مسابقات جهانی و رده سی و سوم قرار دارد. پیش از این بارها از سوی شما و سرمربی تیم ملی صعود از این رده و حتی ورود به دسته یک به عنوان هدف اصلی تیم ملی از حضور در مسابقات جهانی عنوان شده بود. با در نظر گرفتن همه شرایط فعلی چند درصد احتمال دستیابی به این اهداف وجود دارد"؟

این پرسشی بود که زارع‌پور در پاسخ به آن گفت: سرمربی تیم ملی اظهار امیدواری کرده که با توجه به شرایط بازیکنان و تاثیری که از اردوی مجارستان خواهد گرفت حداقل تیم ملی 5 تا 6 پله صعود در مسابقات پیش رو داشته باشد. در این رقابت‌ها ما با هند، استرالیا، آرژانتین و ایتالیا هم گروه شده‌ایم. خوشبختانه تجربه دیدار با هند و ایتالیا در مسابقات 2012 آلمان که نوشاد، نیما و افشین در آن حضور داشتند را داریم.

وی افزود: نیما هم که کمتر از یک ماه پیش در جریان کاپ آسیا با "کمال" بازیکن هندی دیدار کرد. بر این اساس بازیکنان برای دیدار با حریفان‌شان بی تجربه نیستند. ترکیبی که به مجارستان اعزام شده یکی از بهترین تیم‌های 20 - 10 سال اخیر تنیس روی میز و حتی شاید تاریخ این رشته باشد.

زارع پور تاکید کرد که شخصا هم به صعود6 - 5 پله‌ای تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات قهرمانی جهان خوشبین است اگر چه شاید نتوانیم طبق هدف تعریف شده به دسته یک ورود پیدا کنیم.

وی در توضیح این موضوع به مهر گفت: ما سال 2012 پیش‌بینی کردیم که سال 2014 وارد دسته یک جهان خواهیم شد. البته یکی از شرط‌های ما برای این ورود این بود که در سال حداقل 10 اعزام برون مرزی زیر نظر کادر فنی اروپایی داشته باشیم تا بتوانیم امتیاز و رنکینگ جهانی خود را بیشتر کنیم به خصوص اینکه ملاک سیدبندی در مسابقات همین رنکینگ است اما این شرایط برای ما مهیا نشد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با تاکید بر اینکه اگر محدودیت مالی نداشتیم و طی این یکی دوسال به اندازه کافی در پروتورهای جهانی شرکت می‌کردیم، می‌توانستیم وارد دسته یک جهانی شویم؛ اگر چه الان هم خوشبین هستیم، در مورد دلیل اعزام نشدن تیم بانوان به اردوی مجارستان توضیح داد.

وی اظهار داشت: اصلا قرار نبود این تیم به مجارستان اعزام شود. طبق برنامه ارائه شده از سوی سیما لیموچی، تمرین داخلی اولویت تیم بانوان بود البته قرار بود سه بازیکن و یک مربی از مجارستان به ایران بیایند تا تمرینات مشترکی را با ملی‌پوشان ما داشته باشند اما این برنامه در نهایت به مرحله اجرا نرسید.

زارع‌پور تصریح کرد: بر اساس برنامه ارائه شده از سوی سرمربی تیم بانوان، بازیکنان این تیم از 27 فروردین‌ماه تمرینات خود را در تهران آغاز کرده و تا 3 اردیبهشت‌ماه آن را دنبال می‌کنند. تا پیش از این هم بازیکنان بر اساس برنامه تمرینی سیما لیموچی، تمرینات شخصی داشتند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به حضور بانوان در دسته سوم مسابقات جهانی، گفت: با توجه به شرایطی که بازیکنان این تیم دارند امیدواریم که بتوانند با چند پله صعود مسابقات جهانی را تمام کنند ضمن اینکه در تلاش هستیم بتوانیم زمینه اعزام آنها به بازی‌های آسیایی را مهیا کنیم.