اراک - خبرگزاری مهر: پس از اوج و فرودهای سی و دومین جشنواره فیلم فجر حالا نوبت به اکران بهاره فیلم های این جشنواره در سینماهای اراک رسیده است. حضور فیلم های طبقه حساس و معراجی ها دو فیلمی است که در اکران نوروزی سینمای عصر جدید به روی پرده رفته است و همچنان پخش آن ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون سه سالن نمایش با 970 صندلی در اراک وجود دارد که همگی در میدان اصلی شهر واقع شده است. بسیاری از شهرستان های استان نیز فاقد سالن سینما است بطوری که از مجموع 33 شهر استان مرکزی تنها اراک، خمین و محلات سینما دارند که سالن محلات نیز غیرفعال است.

هرچند که در سال گذشته سینما هرگز نتوانست مخاطبان خود را در تمام طول سال به سالن ها بکشاند ولی گاه برخی فیلم ها و رخدادها بارقه امید در قحطی مخاطب و فیلم با کیفیت بود.

در حال حاضر سینماهای شهر اراک مجهز به سیستم دیجیتال شده اند و شاید این اتفاق ارائه فیلم های روز با تصویر و صدای بهتر را به همراه داشته باشد ولی قطعا افزایش مخاطب را نه.

اکران نوروزی در سینماهای اراک با سه فیلم "چ" در سینمای فرهنگ، " طبقه حساس" و " معراجی ها" در دو سالن سینما عصر جدید آغاز شد و همچنان این فیلم ها بر پرده نقره ای این سینماها هستند.

مدیر سینما فرهنگ اراک گفت: فیلم "چ" از ابتدای سال در این سینما اکران شد و تا پایان فروردین بر روی پرده خواهد بود.

احسان بیات افزود: این فیلم در روزهای جشنواره فیلم فجر در همین سینما به روی پرده رفت که استقبال بهاری در مقایسه با آن متوسط بود.

وی ادامه داد: پرفروش ترین فیلم های سال گذشته در این سینما " رسوایی" و " هیس، دخترها فریاد نمی زنند" بود.

معراجی ها پیشتر از طبقه حساس

مدیر سینما عصرجدید گفت: این دو فیلم از ابتدای سال در دو سالن این سینما به روی پرده رفتند و حداقل تا دو هفته دیگر نیز بر روی پرده خواهند بود.

محسن ذوالفعلی افزود: استقبال از هر دو فیلم نسبتا خوب بوده است ولی معراجی ها در رقابت با طبقه حساس جلوتر است.

وی ادامه داد: هم اکنون این سینما نیز به سیستم دیجیتال مجهز شده است ولی افزودن یک سالن به سینما  از برنامه های سال 93 خواهد بود.

ذوالفعلی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 30 فیلم در این سینما به روی پرده رفته است که "حوض نقاشی" و "دهلیز" پرفروش ترین آن ها بوده است.

و اما معراجی ها پس از سه گانه اخراجی ها و رسوایی تجربه جدید مسعود ده نمکی در عرصه نویسندگی و کارگردانی است. این فیلم در مورد جوانی به نام محمد است که شوق رفتن به جبهه را دارد اما با مخالفت‌های سرسختانه پدرش مواجه می‌شود و پدر برای رفتن او به جبهه شرط‌های عجیب و غریب می‌گذارد تا اینکه محمد شبانه از خانه فرار کرده و به جبهه می‌رود و پدر برای بازگرداندن او راهی منطقه می‌شود.

در این فیلم اکبر عبدی، برزو ارجمند، دانیال عبادی، بهاره افشاری، مهران رجبی، سید جواد هاشمی، پندار اکبری، پوراندخت مهیمن، اصغر نقی زاده، ماشاالله شاهمرادی، عباس محبوب، سهراب یاری، احمد ایراندوست ایفای نقش می کنند.

با تمام حرف ها گویا مخاطبان سینما در اراک منتظر اتفاقی نو هستند تا باز سالن ها را پرکنند، زیرا نام بزرگ حاتمی کیا، طنازی های رضا عطاران و سابقه اخراجی ها نتوانسته است هنوز تنور گیشه سینماها در اراک را داغ کند.