رئیس جديد هیات مدیره انجمن عكاسان از تلاش اين انجمن برای برگزاری دوسالانه سيزدهم عكاسی در شهر تهران خبر داد.

مسعود زنده‌روح كرمانی، هنرمند عكاس که روز يكشنبه 24 فروردین و در راي‌گيري هيات مديره انجمن عكاسان ايران به ریاست هیات مدیره اين انجمن رسيد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:‌ من در حال حاضر در وزارت ارشاد كار نمی‌كنم و اواخر سال پيش از سمت‌هايم در اين معاونت استعفا دادم. آخرين همكاری من با ارشاد به جشنواره تجسمي فجر بازمي‌گردد كه سال قبل برگزار شد.

اين هنرمند عكاس در مورد اتفاقاتي كه در انجمن افتاده و منجر به مدير شدن وي شده است، بيان كرد:‌ روز یکشنبه انتخابات سالانه انجمن عکاسان برگزار شد و پس از شمارش آرا من به عنوان رئیس هیات مدیره برای یک سال انتخاب شدم.

وي در مورد دوسالانه عكس كه امسال موعد برگزاري آن است، توضيح داد: دوسالانه براي انجمن بسيار مهم است و قصد داريم كه امسال آن را به نحو احسن برگزار كنيم. به هرحال ما تخصصي‌ترين انجمن در جريان عكاسي هستيم و برگزاري دوسالانه برعهده ماست.

زنده‌روح در پاسخ به اين پرسش كه آيا دوسالانه امسال نيز مانند دوسالانه قبلي عكس در شهر يزد برگزار خواهد شد؟ گفت:‌ خير. شهر برگزاري دوسالانه بايد تهران باشد و ما سعي خودمان را مي‌كنيم كه دوسالانه در تهران برگزار شود.

وي در پايان سخنانش بیان کرد: پس از دوسالانه، ارشاد مي‌تواند نمايشگاه دوسالانه را در هر شهري كه بخواهد برگزار كند ولي مرکزيت دوسالانه بايد تهران باشد و فكر نكنم مخالفتي با اين موضوع بشود.