نورآباد - خبرگزاري مهر: رئيس جهاد كشاورزي شهرستان دلفان گفت: اراضی 220 روستا با 10 هزار هكتار سطح زير كشت گندم و جو اين شهرستان به آفت سن گندم و جو دچار شده است.

جواد احمدپور روز سه‌شنبه در گفتگو با مهر اظهار داشت: تا كنون جهاد کشاورزی دلفان توانسته است با برنامه ريزي و اقدام عملي هفت هزار و 50 هكتار از اين مزارع را سمپاشي کند و در حال حاضر نيز کار سمپاشی ادامه دارد.

وی با اشاره به اطلاع رساني و آموزش به كشاورزان برای مقابله با اين آفت افزود: در این راستا بيش از 15 بنر آموزشي نصب و هزار و 550 برگ اطلاعيه ترويجي در سطح شهرستان توزیع شده است.

رئيس جهاد كشاورزي شهرستان دلفان ادامه داد: ارسال دو هزار و 500 پيامک اطلاع رسانی براي كشاورزان و آموزش 500 نفر از كشاورزان اين شهرستان نیز در این زمینه صورت گرفته است.

بنابر این گزارش آفت سن گندم توسط نوعي حشره به وجود مي آيد كه از دانه هاي گندم و جو تغذيه مي كند و موجب خسارت در مزارع و پائين آمدن كيفيت محصول توليدي مي شود.

شهرستان دلفان با توليد سالانه بيش از 70 هزار تن گندم مقام چهارم توليد گندم را در استان دارد و داراي 129 هزار هكتار اراضي ديم و آبي است كه 35 هزار هكتار از آن را گندم و جو تشكيل مي دهد.

شهرستان دلفان در شمال غربي استان لرستان و در همسايگي استانهاي كرمانشاه و همدان قرار گرفته است.