تبریز- خبرگزاری مهر: مدیر عامل منطقه آزاد ارس بر ضرورت ایجاد دفتر سرمایه گذاری کشور ترکیه در منطقه آزاد ارس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، محسن خادم عرب باغی ظهر پنج شنبه در نشست سرمایه گذاران ترکیه ای و ایرانی که در محل هتل پارس تبریز برگزار شد، اظهار داشت: پیشنهاد می کنیم که دفتر سرمایه گذاری کشور ترکیه هرچه سریع تر در منطقه آزاد ارس افتتاح گردد.

وی افزود: در نشست تجاری ایران و ترکیه که در تبریز برگزار شد ، قابلیت ها و توانمندی های منطقه آزاد ارس در حوزه سرمایه گذاری برای هیات بلندپایه اقتصادی تشریح شد.

عرب باغی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در این نشست بیش از 85 پروژه سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذاران و میهمانان قرار گرفت گفت: موقعیت خاص منطقه آزاد ارس در قرارگیری در مسیر کریدورهای ترانزیتی و نزدیکی به کشور ترکیه و زیرساخت های مناسب ارتباطی با این کشور زمینه حضور و فعالیت سرمایه گذاران ترک را در این منطقه فراهم می کند.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس ضمن تاکید مجدد بر اهمیت ایجاد دفتر سرمایه گذاری ترکیه در منطقه ازاد ارس اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر شاهد استقبال پررنگ و بی نظیر سرمایه گذاران ترک در این منطقه هستیم و امیدواریم با سرمایه گذاری سرمایه گذاران ترک در این منطقه شاهد افزایش همه جانبه روابط و مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکیه باشیم.

عرب باغی با بیان اینکه  صنایع نساجی، مبلمان خانگی و شهری، محصولات پلی اتیلنی و پوشاک و خدمات گردشگری از جمله زمینه هایی است که در این منطقه مورد استقبال سرمایه گذاران ترک قرار گرفته است اظهار داشت : روز به روز بر حجم فعالیت سرمایه گذاران در این منطقه افزوده می شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر معرفی هرچه بیش تر صنایع و فناوری های دانش بنیان اظهار داشت: ارس بازار 80 میلیارد تومانی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و تا کنون توانسته است بسیاری از محصولات تولیدی خود را به کشورهایی همچون چون ترکیه، گرجستان، آذربایجان، تاجیکستان، پاکستان، آلمان، رومانی و ایتالیا صادر کند.

گفتنی است هیئت بلند پایه اقتصادی از کشور ترکیه به سرپرستی وزیر توسعه ترکیه مرکب از 25 مقام دولتی و 55 فعال اقتصادی از بخش خصوصی پس از برگزاری نشست‌هایی در تهران امروز 28 فروردین ماه در تبریز حضور دارند.