تبریز- خبرگزاری مهر : نماینده مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی کشورهای غربی از توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها هراس دارند.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد اسماعیل سعیدی ظهر پنج شنبه  در نشست سرمایه گذاران ترکیه ای و تجار ایرانی که در محل هتل پارس تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تبریز از گذشته های دور به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و برخورداری از ظرفیت های بالقوه در زمینه تجارت و اقتصاد، نقش ویژه ای در افزایش روابط جمهوری اسلامی ایران و ترکیه داشته است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سابقه تاریخی تبریز در  توسعه مناسبات دو کشور ادامه داد: بسیاری از کشورهای غربی از توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها هراس دارند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران، پشتوانه اراده ملت هستند، خاطر نشان شد: مجلس شورای اسلامی آماده تسهیل روابط ایران و ترکیه در زمینه تجارت و سرمایه گذاری است

وی در پایان سخنان خود گفت : مقامات و بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه نباید اجازه دهند که تصمیمات سیاسی فرا منطقه ای در توسعه روابط و مناسبات این دو کشور اثرگذار باشد.