سنندج – خبرگزاري مهر: رئيس فدراسيون فوتبال كشور گفت: با توجه به حذف تيم هاي استقلال و تراكتورسازي بازيكنان اين دو تيم طي يكي دو روز آينده به اردوي تيم ملي در آفريقاي جنوبي اضافه مي شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علي كفاشيان ظهر امروز پنجشنبه در جريان برگزاري مجمع هيئت فوتبال استان كردستان در گفتگو با خبرنگاران رسانه هاي جمعي استان بيان كرد: با توجه به عدم حضور بازيكنان چهار تيم حاضر در رقابت هاي آسيايي در اردوي تيم ملي كارلوس كي روش معتقد بود كه بايد اين اردو لغو شود ولي به دليل هماهنگي صورت گرفته و هزينه هاي انجام شده به پيشنهاد فدراسيون اين اردو برگزار شد.

وي با اشاره به اينكه طي يكي دو روز آينده بازيكنان استقلال و تراكتورسازي هم به دنبال حذف از رقابت هاي ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا به اردوي تيم ملي اضافه مي شوند، افزود: به هر حال از قبل برنامه هاي اين اردو پيش بيني شده بود و فدراسيون هزينه هاي زيادي را نيز متحمل شده بود و به همين دليل و به رغم تعداد كمي بازيكن اين اردو برگزار شد.

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: ما هم دوست داشتيم كه تمامي بازيكنان اصلي تيم ملي در اردوي آفريقاي جنوبي حضور داشته باشند ولي به هر حال اين وضعيت و شرايط فراهم نشد ولي برنامه ريزي براي حضور تمامي اعضاي تيم ملي در اردوي اتريش صورت گرفته است و انتظار داريم كه اين اردو در بهترين شرايط ممكن برگزار شود.

وي با اشاره به اينكه باشگاه هاي سپاهان و استقلال حاضر نشدند كه بازيكنان ملي پوش خود را در اختيار تيم ملي قرار دهند، عنوان كرد: كادر فني تيم ملي  نيز در راستاي رعايت عدالت موافقت خود براي عدم حضور بازيكنان دو باشگاه ديگر در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا را اعلام كرد و ما بعد از پايان اردو به اين موضوع رسيدگي مي كنيم.

كفاشيان در ادامه سخنان خود به مبلغ دو ميليارد تومان كمك وزارت ورزش و جوانان به باشگاه پرسپوليس اشاره كرد و افزود: اين پول در فدراسيون فوتبال خرج شده است و ما حتي درخواست اعتبار بيشتري را نيز از وزارت اعلام كرده ايم چرا كه در حال حاضر با مشكلات مالي مواجه هستيم و برنامه هاي زيادي نيز در دست اقدام قرار دارند.

وي به افشاي رقم قراداد بازيكنان تيم فوتبال پرسپوليس از طريق رسانه هاي جمعي اشاره كرد و گفت: شفاف سازي رقم قرارداد بازيكنان و مربيان فوتبال يكي از برنامه هاي اصلي ما است و به همين دليل بايد تلاش كنيم كه فعاليت هاي ما در تمامي بخش ها شفاف باشد تا مردم نيز در جريان روند امور قرار گيرند.

رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به اينكه در فصل جديد و براي رعايت قوانين و مقررات نقل  و انتقالات بايد شفاف باشد، ادامه داد: شايد بازيكني نخواهد كه رقم قرارداد خود را اعلام كند ولي اين كار مورد قبول ما است و شفاف بودن فعاليت ها به ويژه در عرصه مالي يكي از سياست هاي فدراسيون به شمار مي رود.

وي به موضوع اختلاف نظر مدير عامل باشگاه استقلال تهران و سرمربي تيم ملي اشاره كرد و يادآور شد: به هر حال هر دو طرف بايد خويشتن داري داشته باشند و كشيدن بعضي مسائل به فضاي رسانه اي به هيچ عنوان كار درستي نيست.

كفاشيان با بيان اينكه ما بعد از پايان اردوي تيم ملي اين موضوع را مورد بررسي قرار مي دهيم، اظهار داشت: بدون شك تذكرات لازم به دو طرف داده مي شود و در چهار چوب قانون نيز موضوع مورد بررسي قرار مي گيرد تا ديگر شاهد اتفاقات اين چنين نباشيم.

وي در بخش پاياني اين گفتگو با خبرنگاران رسانه هاي جمعي استان كردستان به بحث تمديد قرارداد سرمربي تيم ملي فوتبال اشاره كرد و گفت: ما مبلغ قرارداد پيشنهادي سرمربي تيم ملي و ساير كادر فني را به دولت اعلام كرده ايم و در صورت تامين اين اعتبار فدراسيون مشتاق است كه سرمربي فعلي تيم ملي فوتبال حفظ شود.

انتخابات مجمع هيئت فوتبال كردستان در شرايطي برگزار شد كه بهنام نظري با كسب 18 راي از 22 آراء ماخوذه به عنوان رئيس هيئت فوتبال استان براي چهار سال آينده انتخاب شد.