شانزدهمین دوره مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از روز یکشنبه وارد مرحله نیمه نهایی می‌شود. چهار تیم راهیافته به این مرحله از مسابقات حداقل طی سه مرحله دیدارهای خود را برگزار می‌کنند تا مشخص شود کدامیک از آنها صاحب سهمیه فینال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پتروشیمی بندرامام، ذوب‌آهن اصفهان و دو تیم تهرانی مهرام و دانشگاه آزاد برگزار کننده مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور هستند که به صورت 3 از 5 برگزار خواهد شد. طبق برنامه ریزی انجام شده در این مرحله رقابت دو تیم مهرام و دانشگاه آزاد در قالب دربی پایتخت یکی از تیم‌های فینالیست را مشخص خواهد کرد و و دو تیم پتروشیمی و ذوب‌آهن هم برای تعیین دیگر تیم مرحله نهایی برابر هم صف‌آرایی می‌کنند.

از میان تیم‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، دانشگاه آزاد بی دغدغه‌تر از همه به این مرحله صعود کرد. این تیم به دلیل انصراف همیاری زنجان از حضور در پلی‌آف دوم لیگ برتر و در کل ادامه دیدارها، بدون انجام بازی و به عنوان نخستین تیم راهی مرحله نیمه نهایی شد. دانشگاه آزاد اما در این مرحله به مصاف مهرام می‌رود که با از پیش رو برداشتن قزوینی‌ها به مرحله نیمه نهایی صعود کرده است.

آخرین رویارویی دو تیم مهرام و دانشگاه آزاد مربوط به 26 دی‌ماه سال گذشته می‌شود که طی آن شاگردان مهران شاهین‌طبع در قالب دیدار برگشت مرحله دوره‌ای لیگ برتر مهرام را شکست داد. البته این تنها پیروزی دانشگاه آزاد مقابل مهرام حداقل طی چهار سال گذشته به حساب می‌آید چراکه بازیکنان مهرام در دیدار رفت مرحله دوره‌ای مسابقات امسال و دیدارهای رفت و برگشت سه فصل گذشته دانشگاه آزاد را شکست داده بودند و حالا هم در شرایطی در قالب مرحله نیمه نهایی مقابل این تیم قرار می‌گیرند که ترکیب خود را نسبت به دیدارهای دوره‌ای تقویت کرده‌اند.

در هر صورت رویارویی مهرام و دانشگاه آزاد در نیمه نهایی لیگ بسکتبال مانند همیشه حساس و دیدنی خواهد بود و حضور مصطفی هاشمی و مهران شاهین‌طبع در راس این دو تیم، جدال آنها را حساس‌تر هم خواهد کرد. مربیانی که روی نیمکت هر تیمی باشند، جدال شاگردان آنها تعیین کننده است.

همزمان با دیدار دو تیم مهرام و  دانشگاه آزاد، دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر هم میان دو تیم پتروشیمی و ذوب‌آهن برگزار می‌شود. دو تیمی که این فصل از مسابقات را متفاوت از هم دنبال کردند و در نهایت با از پیش رو برداشتن تیم‌های همشهری خود به این مرحله رسیدند. ذوب‌آهن اگرچه در جریان فصل گذشته مسابقات لیگ برتر و حتی یک فصل پیش از آن مقابل پتروشیمی پیروز شده بود، اما امسال هیچ بردی مقابل این تیم کسب نکرد همانطور که دیگر تیم‌ها از دستیابی به این نتیجه ناکام بودند.

پتروشیمی، تنها تیم بدون باخت لیگ برتر به دنبال حفظ این رکورد اختصاصی خود در مرحله نیمه نهایی برای صعود به فینال است اما آیا ذوب‌آهن می‌تواند چنین اجازه‌ای را به این تیم بدهد؟

به گزارش مهر، مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به صورت 3 از 5 برگزار می‌شود. دو دیدار این مرحله به صورت متوالی به میزبانی بندرامام و تهران برگزار خواهد شد. برنامه این دیدارها به این شرح است:

دیدار اول

یکشنبه 31 فروردین‎ماه
* پتروشیمی بندرامام - ذوب آهن (ساعت 16 - سالن اندیشه بندرامام)
* مهرام تهران - دانشگاه آزاد تهران (ساعت 16 - تالار بسکتبال آزادی)

دیدار دوم

دوشنبه اول اردیبهشت‌ماه
* مهرام تهران - دانشگاه آزاد تهران (ساعت 15:30 - تالار بسکتبال آزادی)
* پتروشیمی بندرامام - ذوب آهن اصفهان (ساعت 16 - سالن اندیشه بندرامام)

دیدارهای سوم و چهارم مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور پنجشنبه و جمعه آینده در اصفهان و تهران برگزار خواهد شد.