قم - خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، گفت: برگزاری کنگره شعر فاطمی گامی در مسیر و تقویت هنر و ادب دینی است و جامعه‌ای که از حضرت زهرا(س) الگو می‌گیرد فرزندانی حسنی و حسنی تربیت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه شامگاه جمعه در پنجمین کنگره ملی شعر فاطمی که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: حضور در مراسمی که به نام و بزرگداشت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می‌شود مایه فخر و مباهات ما است و ما می‌توانیم در چنین جلساتی روح و جان خود را صیقل دهیم و با معارف ناب خاندان اهل بیت(ع) بیشتر آشنا شویم.

وی با بیان اینکه اجر و مزد برگزار کنندگان این مراسم با آن بانوی بزرگ اسلام خواهد بود، افزود: جامعه اسلامی باید از حضرت فاطمه زهرا(س) الگو بگیرد.

برگزاری کنگره شعر فاطمی گامی در مسیر حرکت به سمت هنر دینی است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برگزاری کنگره شعر فاطمی گامی در مسیر تقویت هنر و ادب دینی است و جامعه‌ای که از حضرت فاطمه(س) الگو می‌گیرد فرزندانی حسنی و حسنی تربیت خواهد کرد و در این صورت جامعه‌ای الگو خواهیم داشت.

شعر می‌تواند در ابعاد روحی و معنوی تاثیرگذار باشد

وی با بیان اینکه این مراسم‌ها متعلق به اهالی هنر، فرهنگ و ادب است، ابراز داشت: شعر می‌تواند در ابعاد روحی و معنوی تأثیرگذار باشد و در این محافل شعر، ما نیز می‌توانیم گوشه‌ای از زمزمه‌های اساتید ادب و هنر را که در خلوت‌های خود زمزمه می‌کنند را بشنویم.

حجت الاسلام ایزدپناه عنوان کرد: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده بود اما مشغله‌های کاری فراوان ایشان فرصت حضور را نداد و ما از تلاش‌های معاونت فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد قم و همچنین زحمات استاد مجاهدی که بانی برپایی این مراسم بودند تقدیر می‌کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با اشاره به پیام مکتوب آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، آن را مایه مباهات و افتخار این کنگره عنوان کرد و ابراز داشت: امید است تمام کسانی که در این جلسه حضور یافتند بتوانند بهره‌ای معنوی را از این رویداد فرهنگی داشته باشند.