قم - خبرگزاری مهر: مسئول دبیرخانه شعر آیینی کشور، تأکید کرد: امروز کلی گویی در خصوص موضوعات شعر آئینی به پایان رسیده است و باید با نگاه پژوهشگرانه موضوعاتی خاص را مورد توجه و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی مجاهدی، شامگاه جمعه در پنجمین کنگره ملی شعر فاطمی که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه در قلمرو و حیطه شعر فاطمی بسنده کردن به بیان صفات حضرت فاطمه زهرا(س) کافی نیست، افزود: دایره شعر آئینی بسیار گسترده است و در این راستا باید به موضوعاتی همانند مسائل توحیدی، تاریخی، صفات نیکو و پسندیده و موضوعات دیگر اشاره کرد.

وی اظهار داشت: بررسی گسترده در خصوص شعر فاطمی ضروری است و می‌توان در پرتو عنایات فاطمی در مسیر شعر و ادب فارسی حرکتی بالنده داشت.

کلی گویی در خصوص موضوعات شعر آئینی به پایان رسیده است

پدر شعر آئینی کشور، تاکید کرد: امروز کلی گویی در خصوص موضوعات شعر آئینی به پایان رسیده است و باید با نگاه پژوهشگرانه موضوعاتی خاص را مورد توجه و بررسی قرار داد.

وی با تأکید بر اینکه شاعران باید در بیان اشعار خود از منابع شیعی استفاده کنند ابراز داشت: در این صورت است که می‌توانی در مسیر درست شعر آئینی و فاطمی حرکت کنیم.

شاعران آئینی باید از معلومات دینی بالایی برخوردار باشند

مجاهدی، با اشاره به تفاوت‌های شاعر آئینی و معمولی اظهار داشت: شاعران آئینی باید نسبت به موضوعاتی که در مورد آن‌ها شعر می‌سرایند حساس باشند و در این راستا انجام تحقیق ضروری است و شاعران آئینی باید از معلومات دینی بالایی برخوردار باشند.

وی بیان داشت: شاعرانی که در مسیر شعر فاطمی قدم می‌گذارند باید ‌‌نهایت دقت و حساسیت را نسبت به بیان مطالب داشته و در این زمینه باید مطالعاتی در عرصه مستندات تاریخی داشته باشند.

مسئول دبیرخانه شعر آیینی کشور تاکید کرد: شاعران آئینی باید در شعر فاطمی خود نسبت به روایات موجود در خصوص آن حضرت تحقیق و بررسی لازم داشته باشند.

مجاهدی تصریح کرد: دیانت ما جدا از سیاست نیست، بنابر این شعر ما نیز از سیاست جدا نیست و باید به ملاحظات توجه لازم را داشته باشیم.