رئیس فدراسیون کوهنوردی در خصوص بازتاب نداشتن صعود عظیم قیچی‌ساز به قله شیشاپانگما و ایجاد شائبه حمایت نکردن این فدراسیون از این ورزشکار گفت: قیچی ساز شاگرد خودم بوده و هیچ مشکلی با او ندارم.

رضا زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص بازتاب نداشتن صعود عظیم قیچی‌ساز به قله شیشاپانگما خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که قبلا روی آن بحث‌هایی وجود داشت این بود که فدراسیون تک بعدی عمل می‌کند و تنها روی قیچی‌ساز زوم کرده در حالی که اینطوری نبوده است. شاید روی سایت فدراسیون اخبار زیادی از او نداشته باشیم ولی بیشترین تلاش را برای وی انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: هفته گذشته من در وزارت ورزش جلسه داشتم و با دو اسپانسر برای صعود دوم او که به قله لوتسه مربوط می‌شود وارد مذاکره شدیم که با یک اسپانسر به توافق رسیدیم. قرار است این شرکت 15 هزار دلار هزینه قیچی‌ساز برای صعود به لوتسه را پرداخت کند برای همین منتظر تصمیم نهایی قیچی‌ساز هستیم تا وی تایید کند که برای لوتسه نیز اقدام خواهد کرد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی ادامه داد: قیچی‌ساز شاگرد من بوده و هیچ مشکی با وی ندارم. هیچ کس به اندازه من دوست ندارد که وی این دو قله را فتح کند و نامش را در باشگاه هشت هزار متری جهان ثبت کند.