تیم‌های بسکتبال مدعی میامی هیت و سن آنتونیو اسپرز با شکست حریفان خود گام نخست را در رقابتهای حرفه‌ای NBA محکم برداشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز دوم از مرحله نخست پلی‌آف رقابتهای بسکتبال حرفه‌ای NBA بامداد امروز دوشنبه با برگزاری چهار بازی ادامه یافت که در یکی از این دیدارها تیم میامی هیت، مدافع عنوان قهرمانی، در سالن اختصاصی خود "امریکن ایرلاینز سنتر" و در حضور 19 هزار و 640 تماشاگر برابر شارلوت باب‌کتس 99 بر 88 برنده شد. در این بازی "لبرون جیمز"، "دواین وید" و "کریس بوش" به ترتیب 27، 23 و 13 امتیاز کسب کردند. "کمبا واکر" گارد تیم شارلوت هم با کسب 20 امتیاز بهترین بازیکن حریف بود. نکته جالب توجه اینکه "ری آلن" بازیکن مشهور تیم میامی در مدت 22 دقیقه حضور در میدان حتی یک امتیاز هم به دست نیاورد.

تلاش بیسماک بیومبا از شارلوت برای دفاع مقابل لبرون جیمز

تیم سن آنتونیو اسپرز صدرنشین کنفرانس غرب هم میزبان دالاس ماوریکس بود که در پایان این بازی حساس با حساب 90 بر 85 برنده شد. مثلث "تیم دانکن"، "تونی پاکر" و مانو جینوبیلی" در این بازی به ترتیب 27، 21 و 17 امتیاز برای تیم اسپرز کسب کردند. در آن سوی میدان هم "درک نوویتزکی" کاملا در چنگ مدافعان حریف گرفتار شده بود و با کسب 11 امتیاز به کار خود پایان داد. این بازی 18 هزار و 581 تماشاگر داشت.

درک نوویتزکی ستاره آلمانی دالاس مقابل مانو جینوبیلی کاری از پیش نبرد

تیم شیکاگو بولز در حالی که حمایت 21 هزار و 694 هوادار خود را در سالن "یونایتد سنتر" به دنبال داشت برابر مهمان خود واشنگتن ویزاردز 102 بر 93 شکست خورد. امتیاز آورترین بازیکن این دیدار "نه نه" فوروارد تیم واشنگتن ویزاردز بود که 24 امتیاز برای تیمش به دست  آورد.

نمایی از بازی تیم‌های شیکاگو بولز و واشنگتن ویزاردز

در آخرین بازی که صبح امروز به وقت تهران برگزار شد تیم هوستون راکتس با وجود حمایت 18 هزار و 240 هوادار خود در سالن "تویوتا سنتر" به مصاف پورتلند بلیزرز رفت که در پایان این بازی را با حساب 122 بر 120 به حریف خود واگذار کرد. دو تیم در وقت معمول بازی در عدد 106 به تساوی دست یافتند که در وقت اضافی میزبان برابر حریف خود شکست خورد. ستاره این بازی "لامارکوس آلدریج" بود که 46 امتیاز، 18 ریباند، 6 پاس منجر به امتیاز و 3 بلاک شات برای تیم پورتلند کسب کرد.

حلقه اتحاد بازیکنان هوستون راکتس در رختکن پیش از بازی برابر پورتلند بلیزرز