راز و جرگلان - خبرگزاری مهر: در مراسمی نخستین رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی راز و جرگلان در خراسان شمالی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه آیین معارفه نخستین رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی راز و جرگلان در خراسان شمالی با حضور حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان، مسلم محمدیاران، دادستان عمومی و انقلاب بجنورد، معاونان دادگستری استان، فرماندار شهرستان راز و جرگلان و شماری دیگر از مسؤولان استانی و شهرستانی در محل سالن شهید رجایی شهر راز، مرکز شهرستان راز و جرگلان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در این مراسم با اشاره به موضوع عدالت در جامعه اسلامی گفت: در راستای تحقق عدالت و احقاق حق و ساختن یک جامعه سالم باید از خود شروع کنیم.

حجت الاسلام قدرتی افزود: اگر به این باور برسیم که عالم محضر خداست و در عالم خدا نباید ظلم، ستم ومعصیت باشد؛ مهمترین گام را در راستای توسعه عدالت در جامعه برداشته ایم.

وی با بیان اینکه در نظام تکوینی هیچ ظلم و تخلفی وجود ندارد اظهار داشت: هرچه ظلم و تخلف وجود دارد با وجود برگزیدگان الهی چون پیامبران و ائمه معصومین(ع) در نظام تشریعی است.

در مراسم امروز غلامرضا راهداری به عنوان رییس دادگستری شهرستان راز و جرگلان معرفی شد؛ وی پیش از این رییس دادگاه بخش راز و جرگلان بود.

همچنین در این مراسم علی غلامپور به عنوان داستان عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شد، وی نیز پیش از این مسؤولیت بازپرس دادسرای شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی بود.

شهرستان مرزی راز و جرگلان در شمال خراسان شمالی در 28 اسفند 91 به عنوان هشتمین شهرستان استان از شهرستان بجنورد منفک و تاسیس شد، مرکز این شهرستان شهر راز است که در 140 کیلومتری شمال بجنورد، مرکز خراسان شمالی قرار دارد.