خرم آباد - خبرگزاری مهر: مسئول پارک علم و فناوری استان لرستان گفت: فعالیت برخی واحدهای صنعتی لرستان مبتنی بر آزمون و خطاست.

مجید یاراحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آسیب شناسی حوزه صنعت در کشورمان و استان لرستان اظهار داشت: عارضه عمده صنعت ایران عدم نوآوری و توسعه فناوری است.

وی با بیان اینکه این عارضه موجب شده است که چرخه عمر فناوری در صنعت کشورمان پایین بیاید، عنوان کرد: این امر نیز منجر به کاهش رقابت پذیری در این بخش شده است.

یاراحمدی کاهش رقابت پذیری در بازارهای منطقه ای و جهانی را نیز منجر به تعطیلی صنایع و در نتیجه رشد بیکاری دانست و بیان داشت: سالهاست این چرخه معیوب در صنعت ما وجود دارد که باید برای تغییر آن چاره اندیشی شود.

مسئول پارک علم و فناوری استان لرستان با بیان اینکه متاسفانه در حوزه صنعت برخی از صاحبان صنایع اعتقادی به پژوهش ندارند بیان داشت: عدم توجه به هدایت و نهادینه کردن ارزشیابی و استفاده از هوش تجاری موجب رکود در برخی صنایع شده است.

یاراحمدی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه کسب و کار استراتژی و هدف نداریم ادامه داد: صنعت ما مبتنی بر آزمون و خطاست.

وی با بیان اینکه ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع به سرعت در دنیا در حال افزایش است، عنوان کرد: آمریکا بخش عمده ای از درآمد تولید ناخالص ملی خود را از همین بخش تحقیق و توسعه به دست می آورد.

مسئول پارک علم و فناوری استان لرستان با بیان اینکه کسب درآمد از محل تحقیق و توسعه در کشورمان و استان لرستان نزدیک به صفر است، افزود: متاسفانه در استان لرستان تنها پنج واحد صنعتی دارای تحقیق و توسعه هستند و از این تعداد تنها یک واحد فعال است.