تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰

در مراسم تقدیر از برنامه های برتر نوروز فاطمی سیما، برنامه های شبکه قران و معارف سیما به عنوان بهترین برنامه های معارفی سیما شناخته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم تقدیر از برنامه های برتر نوروز فاطمی سیما که بعد از ظهر روز گذشته در سالن همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار شد برنامه های شبکه قران و معارف سیما به عنوان بهترین برنامه های معارفی سیما شناخته شدند.

در مراسم تقدیر از برنامه های برتر نوروز فاطمی سیما، علی دارابی، معاونت سیما برنامه‌های معارفی و دینی سیما را پدیده برنامه‌های نوروزی دانست و تأکید کرد: برنامه های معارفی در تمامی شبکه های سیما به خوبی ادامه داشت اما در این میان بی تردید شبکه قرآن و معارف سیما در صدر و در تارک این برنامه‌ها نشست و بسیار خوش درخشید.

دارابی ادامه داد: شبکه قرآن و معارف سیما جوایز زیادی را به دست آورد و این اتفاق تحسین برانگیز که جای تقدیر دارد حاصل تلاش‌‌های مدیران انقلابی و جوان و مدیریت جهادی و انقلابی است که در این شبکه اعمال می شود

در ابتدای مراسم نیز، برنامه‌های برگزیده بخش معارفی  اعلام شدند که نتایج ارزیابی های صورت گرفته و داروی‌ها به این شرح بود:

در بخش برنامه های معارفی و از میان نامزدهای بهترین برنامه های ترکیبی ـ معارفی آفتاب شرقی، برنامه یاد خدا، سمت خدا و باز باران، برنامه "یاد خدا" شبکه قرآن و معارف سیما به خاطر طراحی و اجرای جذاب، ارتباط مناسب با مخاطب، محتوای خوب و اثرگذار و بهره مندی از کارشناسان زبده به عنوان بهترین برنامه شناخته و از محمدحسین صیرفی (مجری) و حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی کارشناس مذهبی برنامه تقدیر شد.

در بخش مستندهای معارفی و قرآنی ضمن سپاس از تهیه و پخش مستند شکوه مهربانی از شبکه قرآن و معارف سیما مستند "یک کلام حرف حساب" از شبکه قرآن و معارف سیما به خاطر انتخاب هوشمندانه و هدفمند موضوعات قرآنی و معارفی، پرداخت ساده و صمیمی به موضوعات براساس شاخصه های برنامه سازی تلویزیونی به عنوان بهترین برنامه شناخته شد و از علی افشاری تهیه کننده این مستند تقدیر به عمل آمد.

در بخش مسابقات معارفی و قرآنی ضمن سپاس از مسابقه فردوس شبکه قرآن و معارف سیما برنامه "چشمه های جاری" طرح حفظ دسته جمعی سوره مبارکه انسان شبکه قرآن و معارف سیما به خاطر نوآوری از قاریان برجسته و ممتاز کشور در اماکن متنوع و اقلیم مختلف ایران و ایجاد فضای بصری و گرافیک تصویری جذاب و مناسب در برنامه به عنوان بهترین برنامه شناخته و از علی اکرمی تهیه کننده ، سیدوحید مرتضوی و الهام غفاری مجریان این مسابقه تقدیر شد.

در ضمن علاوه بر بخشهای معارفی سیما، برنامه هفت سلام، ویژه برنامه سال تحویل شبکه قرآن و معارف سیما  که توانست در عین جذابیت و شادابی برنامه‌ای معنوی و سالم را ارائه دهد و مخاطبان بسیاری را جذب کند مورد تقدیر ویژه قرار گرفت. همچنین از پخش شبکه قرآن و معارف سیما به دلیل اعلام قبل برنامه ها، زیرنویس ها،آرم تایمها و و همچنین میان برنامه های مناسب تقدیر ویژه به عمل آمد.